Geplaatst op
19/10/2020
Leestijd
3 min leestijd
Categorie
CRM

Een CRM systeem waarin je elke mogelijke klant in Nederland met één druk op de knop kunt inladen. Dat klinkt te mooi om waar te zijn, maar dat is het niet!

Er is namelijk een centrale plek in Nederland waar je elke potentiële Nederlandse klant kunt vinden, namelijk de Kamer van Koophandel. Wanneer je deze databron combineert met je eigen CRM-systeem heb je een gouden combinatie in handen.

CRM lead management software: Company Info

Maar hoe kom je aan de data van de KvK? Company Info ontsluit data van de KvK en voegt daar nog extra informatie (zoals jaarverslagen en financiële informatie) aan toe. Deze data stelt Company Info ter beschikking aan haar klanten.

Je kunt bij Company Info een tegoed kopen waarmee je zoveel data kunt gebruiken, als je nodig hebt.

Twee leadgeneratie tools gebruiken werkt niet

De kracht van een CRM-systeem is dat alle informatie op een centrale plek beschikbaar is. Dus de KvK data moet onderdeel zijn van het 360° klantbeeld in CRM. Hierdoor is het mogelijk om direct vanuit het CRM-systeem potentiële Nederlandse klanten te zoeken bij de Kamer van Koophandel. Op deze manier kun je grote hoeveelheden potentiële klanten (ook wel leads genoemd) volledig geautomatiseerd het CRM-systeem inladen.

Waarom werken vanuit je CRM systeem?

In CRM registreer je leads, ongeacht het kanaal waarin ze binnenkomen. Een lead kan via je persoonlijke zakelijk E-mail binnenkomen, via een functionele mailbox, via een formulier op de website, via Sociale media en nog vele andere kanalen. De kracht van een CRM-systeem is dat, ongeacht het kanaal, alle leads op een centrale plek vastgelegd worden. Alleen op deze manier kun je een totaaloverzicht behouden en loop je niet het risico dat een waardevolle lead geen aandacht krijgt.

Lead generator

Vanuit deze centrale plek heb je de mogelijkheid om leads vanuit de Kamer van Koophandel je CRM-systeem in te laden. Daarmee wordt de KvK feitelijk een extra kanaal voor marketing.

Leadgeneratie software

Uiteraard wil je alleen die leads in je CRM systeem die relevant zijn voor je organisatie. Elke download van Company Info gaat namelijk van je tegoed af dus het is slim om kritisch te kijken naar de doelgroep die je als organisatie zou willen benaderen.

Allereerst kies je de branche waarop je je wil gaan richten. Je kunt bij het selecteren van de juiste branche gebruik maken van de SBI-code op 3 verschillende niveaus.

Lead generator

Vervolgens kun je aangeven op welke regio’s je jouw pijlen wil richten. Uiteraard kunnen dat meerdere regio’s zijn. In elke stap van het proces kun je het aantal leads tellen die je geselecteerd hebt. Op die manier kun je je selectie steeds verder detailleren.

Leads per regio

CRM database uitbreiden met behulp van software

Als laatste stap kun je de rechtsvorm en het aantal medewerkers nog aangeven. Ook is het handig aan te geven dat een potentiële klant economisch actief is. Want je wil uiteraard alleen actieve bedrijven in je CRM-database.

Lead generator

Als je alle selectie criteria doorlopen hebt kun je de resultaten bekijken en met één druk op de knop inladen in je CRM systeem. Daarmee komt alle publiek bekende data van een bedrijf in je CRM-systeem en weet je zeker dat er geen foutieve klantgegevens bij zitten.

CRM database

In het CRM zijn vervolgens alle KvK gegevens inzichtelijk voor iedereen binnen je bedrijf. De marketingafdeling kan vervolgens aan de slag met het verder bewerken van de leads zodat deze overgedragen kunnen worden aan de verkoopafdeling.

Op deze manier kun je het CRM systeem dus heel snel voorzien van de juiste leads zonder dat je daar veel moeite voor hoeft te doen.

YOU GAC
Growing Together