Hoe krijg je lagere zorgkosten? Door thuis te blijven!
In tijden van corona is thuisblijven hét gespreksonderwerp, vooral in het kader van thuiswerken en thuisonderwijs. En daarbij natuurlijk gebruik makend van de mogelijkheden die ICT ons biedt. Maar wat als je zorg nodig hebt vanwege ziekte, handicap of ouderdom? Dan wil je vaak óók thuisblijven in een vertrouwde omgeving, met je eigen spulletjes. De medische branche kan dan ook niet achter blijven.
We leven in een tijd waarin de zorgkosten stijgen. Steeds meer mensen hebben zorg nodig en beschikbare plaatsen in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen zijn beperkt. Daarom is het van algemeen belang dat mensen thuis kunnen worden verzorgd. Door medische hulpmiddelen in te zetten en dankzij de hulp van mantel- en thuiszorg wordt dat mogelijk gemaakt. De klanten van GAC helpen al jarenlang mensen om langer thuis te blijven wanneer zorg of ondersteuning nodig is. Zij leveren de noodzakelijke producten en instructies direct aan de persoon, mantelzorger of door het opleiden van verpleegkundigen. We zijn dan ook blij dat we onze klanten met gespecialiseerde oplossingen goed kunnen ondersteunen daarbij. In dit blog delen we 3 voorbeelden, hoe je je zorgkosten kan verlagen door mensen de gelegenheid te bieden langer thuis te kunnen blijven ondanks dat ze zorg nodig hebben.
1. Eenvoudiger klanten ondersteunen
Dat begint bij de klantenservice die snel de benodigde klantgegevens kan inzien en direct actie kan ondernemen. Denk dan aan een product dat moet worden geleverd of wanneer een reparatie moet plaatsvinden. De klant hoeft niet lang te wachten en er is dan zelfs tijd voor een praatje en aandacht voor de persoon aan de andere kant van de lijn. Aandacht die soms nodig is om de behoefte goed te kunnen bepalen en die ervoor zorgt dat ze klant blijven. En voor chronische ziekten is een abonnement voor de benodigde producten zo afgesloten. Geen omkijken meer naar voor de mensen thuis.
2. Betere ondersteuning thuis
Zorgverleners kunnen samen met de mensen thuis de juiste zorgproducten uitkiezen. Ze maken daarbij gebruik van een tablet met foto’s, duidelijke omschrijvingen en zelfs instructiefilms. Na een weloverwogen en persoonlijke keuze zijn de producten snel besteld en geleverd. Daarbij mag de rekening vaak naar de zorgverzekeraar worden gestuurd. Dit kan direct worden getoetst en geregeld.
3. Korter van huis door betere voorbereiding
Soms is het nodig om mensen op locatie te ontvangen. Specialistische ruimtes om orthopedische schoenen aan te kunnen meten of voor een prothese die nodig is om mobiel te kunnen blijven. Liefst in de buurt van de eigen woning en op een geschikt tijdstip zodat de mensen niet te lang van huis zijn. Om die zorg goed te kunnen leveren, helpt een goede spreekurenplanning waarbij de zorgverlener altijd beschikt over de meest actuele informatie. Tijd voor de persoon voor je en niet voor een schermpje. Een leuk uitje voor de klant die met de geleverde zorg weer langer thuis kan zijn. Daar doen we het allemaal voor!
Is jouw bedrijf er ook klaar voor?
We vertellen graag meer over deze en andere mogelijkheden en onze ervaringen. Check onze website voor meer informatie, Medical365: dé ERP software voor de medische sector – GAC, of neem contact met ons op.