Doordat Dynamics 365 Business Central onderdeel uitmaakt van het algehele Microsoft ecosysteem, werkt het ERP naadloos samen met de verschillende Office 365 apps uit de Microsoft 365 suite. Of je nu werkt vanuit Business Central of in je Office 365 apps zelf, de werelden versmelten waardoor jouw werknemers de maximale productiviteit kunnen behalen.

Outlook

Veel communicatie met klanten en leveranciers verloopt via Outlook. Dankzij de Business Central add-in die je in Outlook kan gebruiken, heb je alle relevante contactinzichten bij de hand wanneer je een mail van je contactpersoon ontvangt. Zo zie je snel eventueel openstaande saldo’s, relevante contactinformatie en openstaande documenten. Dit alles zonder je e-mail te verlaten. Dankzij standaard geïntegreerde AI-toepassingen wordt de tekst van de e-mail gescreend. Hierdoor kun je snel en eenvoudig een offerte, order of factuur raadplegen als de klant daarover communiceert. Je maakt snel nieuwe documenten doordat producten automatisch uit de e-mail herkend worden.

Word

Nagenoeg alle documenten binnen bedrijven worden opgemaakt in Microsoft Word. Dankzij de integratie met Business Central kun je eenvoudig je document lay-outs opmaken met de gebruiksvriendelijke interface van Microsoft Word. Daarnaast kun je met zogenaamde sjablonen of templates werken, die je vervolgens kan gebruiken in bulkcommunicatie richting klanten of om de onboarding van bijvoorbeeld klanten te professionaliseren.

Excel

Data bewerken gaat eenvoudig in Microsoft Excel. Dankzij de Excel integratie vanuit Business Central kun je nagenoeg alle gegevens openen en veelal ook direct bewerken in Excel. Hierdoor krijg je een live overzicht van bijvoorbeeld je artikelen, klanten of leveranciers. Zo voeg je in een handomdraai nieuwe records toe en voer je snel in batchupdates door. Excel onthoudt hierbij de logica die je van Business Central verwacht. Naast het bewerken in Excel, kun je ook je rapporten hierin opmaken en automatisch laten bijwerken in de Excel file die je gewoon op je desktop kan laten staan.

Teams

Samenwerken met je collega’s, klanten of leveranciers is de laatste jaren steeds verder gedigitaliseerd. Microsoft Teams is hierbij dé centrale applicatie om dit te doen. Vanuit Business Central kun je heel eenvoudig al je records delen naar Teams, waardoor je vanuit Business Central eenvoudig een artikel of order deelt in een kanaal of chat. In Teams verschijnen handige interactieve kaarten, waarbij ook vanuit Teams alle relevante informatie te raadplegen is zonder Teams weer te hoeven verlaten. In Teams zelf is ook nog Business Central te gebruiken, waardoor je je complete contactendatabase kan toevoegen zodat je snel en eenvoudig kan bellen vanuit Teams of de contactgegevens kan delen binnen een team.

OneDrive

Vaak worden in Business Central relevante documenten opgeslagen bij artikelen, klanten of orders. Dankzij de OneDrive integratie kun je eenvoudig deze bijlages naar je eigen OneDrive halen en verder gaan bewerken. Daarnaast is het erg handig om vanuit een document alle gekoppelde bijlages snel en eenvoudig te delen met je collega’s.

 

 

!
YouTube Playlist
Al deze handige Microsoft 365 integraties hebben we in een handige playlist voor je samengesteld op ons Youtube kanaal. Via deze playlist krijg een impressie van de vele standaardmogelijkheden om je productiviteit te boosten.YouTube Playlist
Susan helpt je graag verder!

Meer weten?

YOU GAC
Growing Together