Alle processen en functies die benodigd zijn om je administratie te voeren, zul je terugvinden in de financiële module van Dynamics 365 Business Central.

Doordat alle processen van lead tot cash naadloos verweven zijn, heb je altijd een accuraat inzicht in de ontwikkeling van je cashflow. Uiteraard heb je in detail alle financiële informatie bij de hand, op grootboekniveau, maar ook in de diverse subadmininistraties, zoals debiteuren, crediteuren en vaste activa.

Doordat je gebruik kunt maken van een onbeperkt aantal bedrijven, zet je eenvoudig verschillende administraties op wanneer dit nodig is. Dankzij standaard aanwezige intercompany en consolidatie functionaliteit, is het beheren van transacties en verrekeningen eenvoudig, snel en altijd up-to-date.

Ben je ook actief buiten Nederland? Dan is Dynamics 365 Business Central beschikbaar in een groot aantal verschillende lokalisaties. Zo voeg je eenvoudig aanvullende lokalisaties toe aan je omgeving, waardoor je compliant bent met de lokale wet- en regelgeving in het betreffende land.

Een overzicht van enkele belangrijke functionaliteiten op het gebied van financieel beheer:

  • Volledig debiteuren- en crediteurenbeheer.
  • Definieer je rekeningschema naar de behoeftes van jouw onderneming en krijg eenvoudig inzicht in de gekoppelde grootboekposten.
  • Beheer je cashflow en zet deze af tegen je budgetten
  • Verwerk je vaste activa in je ERP, boek investeringen en bereken geautomatiseerd je afschrijvingen.
  • Automatiseer alle uitgaande transacties, waarbij je eenvoudig je facturen digitaal verstuurt en je betalingen eenvoudig verwerkt.
  • Automatiseer alle inkomende transacties. Zo verwerk je eenvoudig je inkoopfacturen, die je eventueel met Continia Document Capture kan scannen en herkennen en laten goedkeuren om ze vervolgens digitaal te verwerken. Door gebruik te maken van betaalvoorstellen, houd je eenvoudig overzicht om je facturen binnen de afgesproken termijn te betalen.
  • Door gebruik te maken van Payment Management, kun je voor een groot aantal banken geautomatiseerd je betalingen en bankafschriften verwerken.
  • Gebruik standaard geïntegreerde AI-toepassingen om betalingen van klanten te voorspellen.
  • Wanneer je gebruik maakt van voorraad, heb je de keuze uit een aantal standaard waarderingsmethodes en beheer je eenvoudig je afschrijvingen.
  • Automatiseer verplichte aangiftes voor BTW, ICP en Intrastat.
  • Versnel je maandelijkse en jaarlijkse afsluitingen.
  • Maak gebruik van een groot aantal standaard financiële rapportages, die aanvullend in Excel of Power BI gegenereerd kunnen worden.
  • Werk met dimensies om slimme dwarsdoorsnedes te maken in je administratie.
  • Breid moeiteloos uit naar markten buiten Nederland, door gebruik te maken van verschillende valuta’s, wisselkoersen en gelokaliseerde wet- en regelgeving.
  • Automatiseer je intercompany transacties wanneer je gebruik maakt van verschillende bedrijven. Gebruik standaard functionaliteit om te consolideren.
  • Maak gebruik van digitale goedkeuringsstromen.
!
Webinar
Benieuwd hoe deze functie in praktijk werkt? Bekijk snel het actuele aanbod webinars, waarin we je de mogelijkheden tonen van onze oplossingen!Webinar overzicht
Mignon helpt je graag verder!

Meer weten?

YOU GAC
Growing Together