Segmenteer je prospects
Iedere cursist is anders
Opleiders hebben te maken met veel verschillende soorten cursisten, die allemaal om een specifieke benadering vragen. Een professional die een prospect is voor LLO onderwijs spreek je anders aan dan iemand die een cursus wil volgen in de hobby-sfeer. En ook het besluitvormingstraject is wezenlijk anders. De LLO-er moet vaak zijn werkgever overtuigen van nut en noodzaak van het volgen van de opleiding, terwijl de hobby-cursist op een geheel andere manier verleid moet worden. En zo vergen maatwerktrajecten en in-company trainingen ook weer een heel eigen aanpak.
Wanneer er voor de diverse doelgroepen duidelijke marketing personae gedefinieerd worden, kan de persoonlijke benadering van de verschillende segmenten toch zoveel mogelijk geautomatiseerd worden.
“Het gaat niet om het binnenhalen van de meeste, maar om de juiste cursisten"
Persona- en datagedreven marketing
Met Education365 in combinatie met Dynamics for Marketing zijn opleiders in staat om moderne technologie in te zetten om een persona-gedreven marketing aanpak te hanteren en de individuele dialoog met de prospects te borgen.
Er wordt een dossier aangelegd voor elke getoonde opleidingsinteresse en van elke prospect wordt nauwgezet bijgehouden welke informatie hij heeft opgevraagd en aan welke wervingsactiviteiten hij heeft deelgenomen. Zo heb je op elk moment een gedegen inzicht in de pipeline van potentiële cursisten en kunnen de getoonde opleidingsinteresses gestructureerd opgevolgd worden.