Copilot in Dynamics 365 Sales is jouw AI-assistent die ondersteuning biedt tijdens het salesproces. Wil je meer weten over wat Copilot precies inhoudt? Lees dan onze andere blog: Wat is Microsoft Copilot eigenlijk?.
In de huidige markt is het voor organisaties moeilijk om personeel te vinden. Dit maakt het nog belangrijker dat medewerkers hun tijd efficiënt besteden. Copilot helpt verkoopteams productiever en effectiever aan de slag te gaan met dagelijkse taken. Het stelt medewerkers in staat om met één vraag inzicht te krijgen, zonder al te veel zoek- en klikwerk.
Snel alle informatie tot je beschikking
Met CRM heb je alle informatie rondom een klant centraal opgeslagen en beschikbaar voor iedereen in de organisatie. Het is echter belangrijk dat deze informatie zo snel mogelijk op jouw scherm verschijnt.
Op één account kunnen meerdere verkoopkansen of leads zitten, en je wilt snel inzicht krijgen in alle informatie rondom dit account. Stel je voor dat je, in plaats van door het systeem te klikken, snel een overzicht krijgt van alles wat er nog loopt bij de klant.
Copilot biedt hierin mogelijkheden; het kan namelijk een samenvatting geven van alles rondom het account. Dit geeft je direct een totaalbeeld van de klant. Denk hierbij aan algemene informatie, zoals hoe lang ze al klant zijn, wanneer de laatst geslaagde verkoopkans was en wat de KPI is die voor dit account is vastgesteld. Hiermee kun je tijdswinst behalen en je focussen op andere taken.
Informatie uit alle documentatie rondom de klant
Als je al gebruikmaakt van SharePoint binnen Dynamics 365 Sales, helpt Copilot je om informatie nog efficiënter op te halen. Maak je nog geen gebruik van de Office-integratie of wil je meer weten over de mogelijkheden? Lees dan deze blog: Microsoft CRM en Office 365.
Voor een gezond relatiebeheer is het essentieel om altijd de meest recente informatie tot je beschikking te hebben. Met Copilot kun je eenvoudig alle gerelateerde documentatie rondom een account opvragen. In combinatie met de accountsamenvatting heb je direct toegang tot alle relevante informatie. Hierdoor zie je meteen welke offerte als laatste is verstuurd en wat er in het contractvoorstel is vastgesteld. Zo blijf je een stap voor op de concurrentie, omdat je precies weet wat er heeft plaatsgevonden bij de klant. Dankzij Copilot bespaar je tijd die anders besteed zou worden aan het zoeken naar documentatie.
Daarnaast is het niet alleen belangrijk om te weten welke documentatie aan een verkoopkans is gekoppeld, maar ook welke informatie daarin staat. Copilot doorzoekt deze documenten en breidt zijn zoekopdrachten uit. Het zoekt niet alleen naar informatie binnen CRM, maar ook naar relevante gegevens in documentatie die aan bijvoorbeeld een verkoopkans is gekoppeld.
Op de hoogte van het nieuws rondom jouw accounts
Copilot bied je het laatste nieuws over de accounts die je kunt inzien via Bing. Het zorgt ervoor dat alleen relevante nieuwsberichten worden getoond, zodat je niets belangrijks mist. Op deze manier kun je het 360-graden klantbeeld verder verbreden, wat kan leiden tot een gezondere klantrelatie!
Op de hoogte zijn van alle aanpassingen op leads, verkoopkansen en accounts
In de dynamische wereld van sales is het essentieel om snel in te spelen op veranderingen. Aanpassingen moeten snel kunnen worden doorgevoerd en direct inzichtelijk zijn.
Medewerkers willen altijd op de hoogte blijven van wijzigingen in verkoopkansen, leads en accounts. Door Copilot te vragen naar recente updates, ontvang je direct een overzicht van de veranderingen en de bijbehorende records. Dit bespaart je (veel) tijd die anders besteed zou worden aan het opvragen van informatie bij collega’s, het doorzoeken van mailconversaties of het raadplegen van het CRM-systeem.
Minimale inspanning, maximale voorbereiding op meetings
Een agenda volgepland met meetings kan het voorbereiden tijdrovend en inefficiënt maken. Laat Copilot je ondersteunen, zodat je zo min mogelijk tijd kwijt bent aan informatie opzoeken en voorbereiding.
Door Copilot te vragen om je te helpen bij de voorbereiding op aankomende meetings, ontvang je belangrijke inzichten die je kunt gebruiken. Denk hierbij aan onderwerpen die besproken moeten worden of openstaande verkoopkansen die niet op de agenda staan, maar wel interessant zijn om te bespreken. Copilot biedt je dus een overzicht van relevante onderwerpen die gerelateerd zijn aan de titel van de vergadering. Zo ben je altijd goed voorbereid met minimale inspanning.
Assistent bij emails
Tegenwoordig verloopt veel communicatie via e-mail, waardoor het voor medewerkers soms moeilijk is om het overzicht te behouden.
Copilot helpt je om je e-mails overzichtelijk te houden en dit proces efficiënter te maken, in de breedste zin van het woord. Het ondersteunt je niet alleen bij het opstellen van e-mails, maar biedt ook samenvattingen van e-mailconversaties en een overzicht van alle onbeantwoorde e-mails binnen CRM.
Concept mail opstellen
Per dag worden er veel e-mails verstuurd binnen een organisatie, waardoor het opstellen ervan soms als een afleidende of eentonige taak kan aanvoelen.
Copilot versnelt dit proces door een voorzet te bieden voor je e-mail, die je altijd kunt aanpassen. Je geeft aan wat het onderwerp moet zijn, welke toon de e-mail moet hebben (formeel, vriendelijk of professioneel), en de gewenste lengte. Door Copilot hierbij te gebruiken, hoef je alleen nog een revisie te doen van de conceptmail. Dit kost minder inspanning en is tijdsefficiënter!
Samenvatting van emailcontact
Wanneer er veel contact is geweest met een klant vanuit meerdere personen, kan het moeilijk zijn om de kern van de e-mailconversatie te vinden.
Copilot kan je hierbij ondersteunen door een samenvatting van deze conversatie te maken. Als de e-mailconversatie wordt bijgehouden in Microsoft 365 Sales, kan Copilot een korte samenvatting geven van alle relevante besproken punten. Zo hoef je niet elke e-mail door te lezen om de essentie van de conversatie te begrijpen!
Welke emails moet ik nog beantwoorden?
Door frequent e-mailcontact met meerdere contactpersonen of accounts kan het voorkomen dat je bepaalde e-mails niet beantwoordt of vergeet. Copilot biedt een totaaloverzicht van alle onbeantwoorde e-mails, waarbij rekening wordt gehouden met de e-mails van leads of verkoopkansen.
Copilot analyseert de inhoud van de e-mails om te bepalen of het gaat om koopintentie, vragen of call-to-actions, en filtert bovendien op de prioriteit van de e-mails. Op deze manier kun je effectief prioriteren welke e-mails beantwoord moeten worden en heb je aan het einde van de dag een overzicht van onbeantwoorde of vergeten e-mails.
Bekijk deze video van Rob Kuijpers waar hij je uitlegt hoe je het meeste omzet kunt behalen door het gebruik van Copilot in Dynamics 365 Sales: Productiever met Copilot binnen Dynamics 365 Sales.
Kortom, AI-assistentie is tegenwoordig onmisbaar. Als je deze technologie niet inzet, loop je het risico achter de feiten aan te lopen. Omarm deze techniek om de hoogste efficiëntie uit je werkdag te halen!