Klanttevredenheid verhogen
Een tevreden klant blijft je trouw
Wanneer je klantenaantal groeit, wil dat niet zeggen dat ze individueel minder aandacht verdienen. Want groeien doe je niet alleen door nieuwe klanten aan te trekken, dat doe je ook door klanten te behouden. Klantinformatie is vaak versnipperd in een organisatie opgeslagen:
- Documenten, netjes verdeeld in mappen per klant, op een netwerkdrive.
- E-mail communicatie vanuit de persoonlijke zakelijke mailbox.
- Facturatiegegevens in een financieel systeem.
Afspraken die telefonisch worden gemaakt, vinden vaak hun weg niet eens naar een centraal systeem. Met meer klanten groeit het aantal standaard werkzaamheden dat je dient uit te voeren. Denk aan het bijhouden van contactmomenten, het opvolgen van verkoopkansen, het plannen van projecten en factureren van je diensten. Een centraal overzicht van alle prospects, klanten en contactpersonen is essentieel om ze de aandacht te geven die ze verdienen.
Van lead naar klant in één systeem
Met één systeem dat je kan ondersteunen op het gebied van leadgeneratie, waarbinnen je samen kunt werken aan verkoopkansen en je klanten kunt factureren. Hierdoor kun je je gehele bedrijfsproces ondersteunen zonder dat je dubbele registratie van klantdata hebt. Het voordeel van één systeem is dat je verbanden kunt leggen. Daardoor heb je de mogelijkheid om inzicht te krijgen welke kanalen het meest bijdragen aan de groei die je als organisatie voor ogen hebt.