'Een stabielere en betrouwbaardere administratie'

In het kort..
Organisatie
Pereira
Software oplossingen
Business Central en PSA+
Aantal gebruikers
57
Branche
Dienstverlening - Belastingadvieskantoor

Als belastingadvieskantoor met een diepe en brede fiscale kennis voorziet Pereira klanten van persoonlijk en creatief advies op maat. Het complexe maken ze graag simpel. Sinds 2009 zijn zij klant bij GAC. De laatste implementatie: PSA+ in combinatie met Business Central 14.

“We werkten al met Navision, daar zijn we in 2009 mee gestart,” vertelt Anne-Corinne van Geest, controller bij Pereira. “Tot 2014 hebben we eigenlijk nooit jaarlijkse updates uitgevoerd, waardoor we in dat jaar genoodzaakt waren tot de implementatie van nieuwe software. We hebben vervolgens vijf verschillende aanbieders uitgenodigd. Uiteindelijk hebben wij toch weer voor GAC gekozen en zijn we doorgegaan met Navision. Na in 2015 nog een kleine jaarlijkse update te hebben gedaan zijn we beginnen 2020 overgestapt van Navision naar Dynamics 365 Business Central 14. GAC liet ons zien dat het een flexibel pakket is, dat kan meegroeien met onze organisatie. Het biedt bovenal veel mogelijkheden, dat gaf voor ons de doorslag.”

Een haast onmerkbare implementatie

“Als je upgrades gaat uitvoeren is het een grote uitdaging dat bij wijze van spreken niemand merkt dat je bent overgestapt naar een nieuw systeem. Dat is deze keer aardig goed gelukt; in een relatief kort tijdsbestek was het gebeurd. Er waren een paar kleine details die aangepast moesten worden, en sommige velden stonden op een andere plek, maar de dames die factureren hadden er weinig moeite mee. Heel positief.”

De voordelen van Business Central

“Ik ben erg te spreken over Business Central en het Dynamics 365 platform. Er zitten veel meer controles ingebouwd, dat is prettig. Hierdoor wordt je administratie stabieler en betrouwbaarder. Ook hebben we PowerBI eraan gekoppeld. Ook dat werkt goed. We zitten nu in de fase dat wij ernaar streven er nog meer uit te halen. Wat dat betreft beginnen we pas net.”

Wat is de toegevoegde waarde van GAC geweest in het traject?

“GAC is een hele behulpzame partner, en altijd goed bereikbaar. Ik merk ook dat er nog meer specialisme in huis zit dan vroeger. Er wordt gezocht naar – en gedacht in oplossingen. En die oplossingen worden vervolgens daadwerkelijk geboden. Ik ben blij met onze samenwerking.”

GAC’s klantendag

“Vorig jaar zijn we naar de GAC-klantendag geweest. Dan hoor je de ontwikkelingen van Microsoft en krijg je het laatste nieuws te horen. Het werd voor ons toen des te meer duidelijk dat het goed is dat we nu zijn overgegaan, zodat we straks de tijd hebben om naar volledig SaaS te gaan. Ik vond het sowieso een waardevolle dag met een leuk en interactief programma.”

Werken in de cloud én on-premise

“Over volledig werken in de cloud zijn wij nog niet heel enthousiast, net als veel bedrijven in bijvoorbeeld de advocatuur of belastingconsulenten. Er schijnen ook oplossingen te zijn dat je met Business Central in de cloud kan werken, maar je data op de server houdt. We gaan hier de komende tijd meer onderzoek naar doen. Uiteindelijk gaat Microsoft volledig naar de cloud. Om mee te kunnen moeten zullen we tijdig beslissen of we bijvoorbeeld een uitsplitsing kunnen maken.”

!
Susan helpt je op weg

Weten wat er voor jouw bedrijf mogelijk is?

YOU GAC
Growing Together