Geplaatst op
14/10/2022
Leestijd
2 min leestijd
Categorie
CRM

Auteur: Rob Kuijpers

De nieuwe functionaliteiten binnen Dynamics 365 Sales hebben vooral betrekking op de samenwerking met Microsoft Teams en Outlook. Daarnaast is er sterk aandacht voor het nog productiever laten werken van de gebruikers. In dit blog staan de belangrijkste nieuwe functionaliteiten beschreven. Het volledige overzicht is hier te vinden.

Werken met gerelateerde records op één scherm

Public preview vanaf augustus. Algemeen beschikbaar vanaf oktober.

Met ‘multi-entity’ formulieren kunnen formulieren van (bijvoorbeeld) een contactpersoon worden getoond binnen een formulier van (bijvoorbeeld) een account. Op die manier kan een gebruiker twee entiteiten tegelijk bewerken. Dat scheelt veel onnodige navigatie.

Makkelijker een record link kopiëren

Public preview vanaf augustus.

Er komt een makkelijkere manier om de directe link naar een record te kopiëren zodat je die kunt gebruiken in (bijvoorbeeld) een e-mail. Op die manier kunnen gebruikers heel snel de link naar een Dynamics 365 Sales record (bijvoorbeeld verkoopkans) delen. Deze functionaliteit komt beschikbaar voor elk soort record in CRM.

Advanced find staat standaard aan

Public preview vanaf augustus.

De moderne manier van zoeken staat standaard aan in Dynamics 365 Sales. Voorheen moest je deze zelf activeren maar vanaf nu is dit de standaard zoekmachine. Lees in dit blog hoe de advanced find precies werkt.

Teams chat in apps

Public preview vanaf oktober. Algemeen beschikbaar vanaf maart 2023.

Het was al mogelijk om Teams chats te starten vanuit een record in Dynamics 365 Sales zonder dat je als gebruiker moest navigeren naar Microsoft Teams. Binnenkort is dit ook mogelijk voor custom model driven apps.

Teams chats in de tijdlijn

Microsoft investeert sterk in de integratie met Teams en Outlook vanuit Dynamics 365 Sales. Het is nu mogelijk om een Teams chat op te nemen in de tijdlijn van een record in Dynamics 365 Sales. De tijdlijn wordt dus meer en meer de centrale plek waar alle contactmomenten bij elkaar komen, ongeacht het gebruikte kanaal.

Er kunnen ook meldingen worden ontvangen als een gesprek wordt bijgewerkt, een document wordt gedeeld of wanneer een Teams chat wordt gekoppeld of ontkoppeld.

@mention

Functionaliteit die het Dynamics 365 platform naar een hoger niveau zal tillen, zo kunnen we het gebruik van @mention wel noemen. Het wordt mogelijk om in een Teams chat of een e-mail met een @mention een link te leggen naar een Dynamics 365 record. Eigenlijk op dezelfde manier als je in e-mail ook een persoon kunt ‘taggen’. Het Dynamics 365 record wordt vervolgens weergegeven als een kaart in de e-mail of chat.

Daar bovenop gaat Microsoft ‘loop components’ beschikbaar maken in Dynamics 365. Concreet wil dit zeggen dat een Dynamics 365 record, dat met een @mention is gedeeld in een e-mail, ook direct in de e-mail kan worden bijgewerkt. Dat gaat de productiviteit enorm verhogen want dan is het niet meer nodig om heen en weer te navigeren tussen Outlook en Dynamics 365 Sales!

Inzicht in account en verkoopkans in Teams

Public preview vanaf november. Algemeen beschikbaar vanaf maart 2023.

Een nieuw deal room dashboard in Microsoft Teams geeft een gebruiker klantinzicht, coördinatie van acties en aanbevelen acties (next best actions) voor specifieke deals.

Met behulp van dit dashboard kan iedereen, die aan een deal werkt, activiteiten controleren, inzicht krijgen in account- en verkoopkansinformatie, toegang krijgen tot bijbehorende documenten, intelligente inzichten over de relatiestatus bekijken en de volgende ‘next best actions’ bekijken.

Verkoop dashboard

Public preview vanaf oktober. Algemeen beschikbaar vanaf december.

Met behulp van een nieuw verkoop dashboard kunnen verkopers hun dagelijkse voortgang beter volgen en toegang krijgen tot inzichten op basis van de activiteiten bij hun contacten, accounts, leads en verkoopkansen.

Dubbele leads en contactpersonen

Algemeen beschikbaar vanaf november.

Schone data is essentieel in een CRM systeem. Daarom komen er aanvullende bedrijfsregels die een gebruiker helpen om potentiële dubbele leads en contactpersonen te identificeren. Deze zijn aanvullend op de al bestaande duplicaatregels.

Inzicht in gebruik

Public preview vanaf oktober. Algemeen beschikbaar vanaf november.

Managers en beheerders krijgen inzicht in het gebruik van de CRM applicatie. Deze dashboards geven inzicht in het gebruik van verkoop gerelateerde gegevens (zoals leads en verkoopkansen) gekoppeld aan gebruikers, rollen en tijdlijnen.

Met deze dashboards wordt inzicht gegeven in het aantal ‘create, read, update, delete’ handelingen op een contactpersoon, verkoopkans, lead en account.

Gevalideerde e-mail voor leads

Public preview vanaf oktober. Algemeen beschikbaar vanaf maart 2023.

Bij het vastleggen van een lead in Dynamics 365 Sales wordt het e-mail adres gecontroleerd en gevalideerd. Daarbij wordt onder andere gelet op correcte syntax, een geldig domein en een verlopen e-mail adres.

Foute e-mail adressen worden vervolgens in het verkoop versneller dashboard weergegeven. Ook op de lead zelf is zichtbaar (next best action) dat er iets moet gebeuren om in de toekomst bounces op een e-mail contact te voorkomen.

Beheerders krijgen daarnaast ook nog de mogelijkheid om actieve leads in bulk te controleren op foutieve e-mail adressen.

 

Heel veel nieuwe functionaliteiten die je sales en marketing afdeling een productiviteitsboost zullen geven.

YOU GAC
Growing Together