Geplaatst op
19/09/2022
Leestijd
2 min leestijd
Categorie
CRM

CRM koppeling met KvK

Elk bedrijf, van klein tot groot, is in Nederland ingeschreven in de Kamer van Koophandel. Als je bedrijf focus heeft op B2B klanten is dit dus een goudmijn. Het mooie van deze goudmijn is dat deze makkelijk te ontginnen is. Via Company Info ben je namelijk in staat om de data van de Kamer van Koophandel direct en automatisch in je eigen CRM systeem op te voeren.

Kijk je liever een video dan dat je een blog leest?

Een koppeling tussen je CRM en KvK data met Company Info

Company Info is onderdeel van de FD Mediagroep en stelt publiek beschikbare data vanuit de Kamer van Koophandel beschikbaar. Deze publiekelijke data verrijkt Company Info met financiële data die het bedrijf weer haalt uit de financiële jaarverslagen van bedrijven. Op die manier kan Company Info een zeer bruikbaar bedrijfsbeeld ter beschikking bestellen aan hun klanten.

Naast dat Company Info een portaal heeft waar je hun data kunt bekijken zijn er ook oplossingen beschikbaar waarmee je de beschikbare data direct in Dynamics 365 Sales (het CRM systeem binnen met Microsoft Dynamics 365 platform) kunt gebruiken.

Waarom een CRM koppeling met KVK data?

Binnen je CRM systeem zijn je klanten (in CRM termen noemen we dat accounts) het belangrijkste. Dat zijn namelijk de bedrijven waaraan een B2B gericht bedrijf de producten en diensten verkoopt. Die klantdata moet zo accuraat mogelijk zijn, anders komen je facturen niet aan en kun je je kanten niet bereiken.

In CRM bouw je een 360° klantbeeld op. Dat kun je doen door alle klantgegevens handmatig in te voeren. Veel informatie rondom een klantprofiel moet je inderdaad handmatig invoeren. Maar de basisgegevens van een klant kun je gewoon uit de Kamer van Koophandel halen.

Als je een account in CRM hebt opgevoerd waarbij je alleen de bedrijfsnaam hebt ingevuld, selecteer je in het menu de optie ‘zoek in handelsregister’.

crm koppeling kvk

Je krijgt dan vervolgens een scherm waarop alle publiekelijk beschikbare gegevens vanuit de Kamer van Koophandel beschikbaar zijn.

crm kvk koppeling

Alle data die je op bovenstaand scherm ziet kun je met één druk op de knop toevoegen aan je CRM systeem. Je krijgt dat ook de financiële informatie die Company Info uit de beschikbare jaarverslagen heeft gehaald.

In CRM is vervolgens alle KvK data meteen in de juiste velden op een gestructureerde manier beschikbaar. Al deze informatie kun je vervolgens gebruiken bij het segmenteren van je klantenbestand.

crm kvk koppeling

Een flexibele koppeling tussen CRM en KvK

Je kunt de Company Info oplossing in CRM zodanig aanpassen dat de data van de Kamer van Koophandel ook in bestaande CRM velden terecht komt. Daarnaast kun je ook vanuit een lead, in CRM, data vanuit de KvK vastleggen. Ook daar kun je weer precies aangeven welke velden gevuld moeten worden met de KvK data.

crm kvk koppeling

Deeplink

Met de ‘deeplink’ die in het veld ‘Company Info’ wordt geplaatst kun je direct navigeren naar de website van Company Info om nog meer verzamelde gegevens in te zien. Op die manier kan een gebruiker van het CRM systeem zich optimaal voorbereiden op elke conversatie met de klant.

deeplink company info

Wat kost zo’n koppeling tussen je CRM en KvK?

Company Info rekent per actie die je uitvoert in CRM ‘enkele centen’. Het ophalen van de data uit de Kamer van Koophandel en het vullen van je account kaart in CRM kost je dus letterlijk een paar cent.

Bij Company Info sluit je vervolgens een abonnement af dat bij je past. Heb je af en toe bedrijfsinformatie nodig? Dan pak je het lichte abonnement. Ga je meer klantgegevens exporteren naar CRM? Dan pak je een zwaarder abonnement. De site van Company Info geeft alle informatie over de verschillende abonnementen en bijbehorende aantallen accounts die je kunt exporteren.

De functionaliteit die in CRM beschikbaar is gesteld om de data het CRM systeem in te halen is verwerkt in een oplossing die geïmporteerd moet worden door een consultant van GAC Business Solutions. Deze diensten worden in een project uitgevoerd.

Voor het gebruik van de oplossing rekent Company Info een beperkt bedrag op jaarbasis. Dat bedrag is afhankelijk van de gebruikte functionaliteit en van het aantal gebruikers van het CRM systeem. De actuele prijzen kun je vinden op de site van Company Info.

Hoe blijft de klantdata up-to-date?

Company Info heeft een update service die je kunt gebruiken. Daarbij worden mutaties in de Kamer van Koophandel automatisch doorgevoerd in je CRM systeem.

Ook heb je de mogelijkheid om een grote set accounts in één keer te laten controleren op updates en te laten updaten in je CRM systeem.

Voor de updates die in beide situaties worden doorgevoerd is hetzelfde tarief van toepassing als op het invoegen van een nieuw account in CRM.

Andere mogelijkheden met Company Info

Naast de Kamer van Koophandel bedrijfscheck zijn er nog een aantal andere oplossingen die geïntegreerd kunnen worden in je CRM systeem. Bekijk de video’s op GAC On Air of lees onze andere blogs voor de toegevoegde waarde voor je bedrijf.

Adres Validator. Bekijk de video.

Lead Generator. Bekijk de video of lees het blog.

Credit Check. Bekijk de video of lees het blog.

KvK Uittreksels. Bekijk de video.

Ook een CRM-KvK koppeling?

Wil je de Company Info oplossing integreren in je CRM systeem? Neem dan contact op met GAC Business Solutions. We helpen je graag verder.

YOU GAC
Growing Together