Geplaatst op
22/10/2020
Leestijd
5 min leestijd
Categorie
CRM

In hoeveel verschillende systemen zitten de contactgegevens van jouw klanten? Wij durven te stellen dat bij nagenoeg elke organisatie dit versnipperd is over vele applicaties. Denk maar eens aan al die contactpersonen die je medewerkers decentraal in Outlook bijhouden.

Contactpersonen bundelen

Uiteraard zijn de contactpersonen van je klanten waar je een factuurrelatie mee onderhoudt netjes vastgelegd in je ERP systeem. Maar de contactpersonen bij klanten die nog geen klant zijn? Of contactpersonen van bedrijven die je graag als klant zou willen hebben? Zitten die ook in je ERP systeem? En wat vindt de CFO van je bedrijf hiervan? Allemaal vragen die antwoord geven op de vraag of een centraal overzicht van contactpersonen belangrijk is.

Contactpersonen heb je in verschillende soorten en maten, en dit bedoelen we niet letterlijk. Hiermee bedoelen we dat je contact kunt hebben met verschillende personen bij je klanten over diverse onderwerpen. Het is belangrijk om contactpersonen te categoriseren. Dit kun je doen op de functie die zij vervullen.

Persoonlijke e-mail en marketing automation

De rol en functie van je contactpersonen kun je vervolgens weer in het marketing proces gebruiken. Want elke contactpersoon heeft, naast een verschillende rol in het bedrijf, ook verschillende interesses. En als je een nieuwsbrief stuurt via een E-mail automation programma wil je de boodschap natuurlijk wel personaliseren.

Dezelfde contactpersonen in de e-mail automation tool

De E-mail automation tool is trouwens vaak een losstaand systeem met wederom een aparte lijst met contactpersonen. In het ideale geval wil je dat de E-mail automation tool wordt gevoed vanuit een centraal overzicht van contactpersonen.

CRM en Outlook koppelen

Een centraal overzicht van contactpersonen biedt je ook de mogelijkheid om alle contactmomenten met je klant centraal vast te leggen. Dan zijn je collega’s meteen op de hoogte van de afspraken die er gemaakt worden, of je deze nu maakt via de telefoon of per E-mail. Wist je dat je E-mails vanuit Outlook heel gemakkelijk kunt vastleggen bij een contactpersoon in je CRM-systeem. In dit blog lees je hier meer over.

Heb je dan geen beschikking meer over je eigen contactpersonen in Outlook? Natuurlijk wel! Het CRM-systeem van Microsoft (Dynamics 365 Sales) is volledig geïntegreerd met vele samenwerkingstools in Office 365, waaronder Outlook. De contactpersonen die op je naam staan in CRM heb je gewoon tot je beschikking in Outlook. Dus je kunt die gebruiken op je telefoon om ze te mailen of te bellen.

Wil je jouw klanten de aandacht geven die ze verdienen? Dan is een centraal overzicht van contactpersonen onmisbaar.

Laat je inspireren door de mogelijkheden van Dynamics 365 for Sales en zie meteen wat het je organisatie kan brengen. Bekijk onze demo’s op ons YouTube kanaal GAC ON AIR.

YOU GAC
Growing Together