Geplaatst op
24/11/2021
Leestijd
6 min leestijd
Categorie
E-commerce

De verwachtingen van klanten stijgen continu. Steeds meer, mede door de komst van COVID-19, gebeurt digitaal. Dankzij de quarantainemaatregelen en lockdowns moet B2B een manier vinden om rechtstreeks aan zijn (eind)klanten te verkopen. Twee jaar geleden waren nog niet alle bedrijven overtuigd van een gerichte e-commerce strategie, maar in 2021 heeft e-commerce een grote transformatie doorgemaakt. Vanwege het moeten het sluiten van fysieke handelsplekken zijn veel bedrijven ingestapt in e-commerce (of hebben hun handelsactiviteiten hier verder uitgebreid) en dat is natuurlijk niet zo gek. Bedrijven werden gedwongen om te investeren in e-commerce. E-commerce was namelijk dé kans om je ding te blijven doen, in een tijd waar ineens veel minder kon en mocht.

e-commerce

Wie wil overleven in het online landschap kan niet achterblijven en moet inspelen op trends. Volgens een onderzoek van Cloudsuite zegt 41% van de B2B-bedrijven dat e-commerce het beste kanaal is om te verkopen, dat is meer dan via persoonlijke interactie (37%). De rode draad in het verhaal is dat in 2022 de klant centraal staat. Steeds meer bedrijven zetten in op een maximale klantervaring. Een deel daarvan heeft te maken met het online shoppen, maar dat is pas het begin. Ook de snelheid van leveren is daarbij nóg belangrijker geworden. En uiteraard ook het juiste leveren. Goed magazijnbeheer is hierbij van cruciaal belang, juist in deze tijd. Organisaties die een lage digitalisering van onder andere de magazijnprocessen hebben lopen tegen uitdagingen aan.

 

Tevreden webshopklanten met een goed WMS systeem

Komt het volgende scenario je bekend voor? Je beheert een webshop en dat loopt goed. Het aantal klanten neemt toe, maar je wordt nog wel geconfronteerd met verschillende uitdagingen. Fouten in de orderafhandeling of een hoog percentage fouten in zendingen? Of misschien ben je niet in staat om meerdere orders tegelijk te picken met een zware workflow als gevolg? Of misschien maak je niet optimaal gebruik van je pick routes? Misschien heb je ook wel te maken met uitdagingen omtrent de vindbaarheid van artikelen. Bijvoorbeeld omdat ze niet op de juiste opslaglocatie zijn verwerkt in het ERP. Of heb je te maken met het uitleveren van foutieve artikelen, omdat er geen controle heeft plaatsgevonden bij het binnenboeken? Of je voert steeds extra handelingen uit, omdat artikelen onnodig worden opgeslagen in het magazijn terwijl deze middels cross-dock direct verzonden hadden kunnen worden. Wil je weten hoe deze obstakels aangepakt kunnen worden en hoe je de verkoop van de webshop kunt stimuleren? Lees dan verder! Het doel is tevreden klanten in de webshop – altijd!

Een mobiel Warehouse Management Systeem

De markt voor handelsbedrijven en online retail verandert snel, waarbij grenzen tussen B2B en B2C vervagen. Dit heeft impact op het logistieke proces. Uitdagingen in het magazijn belemmeren het succes van de webshop. Dat moet anders. Het ontvangen en versturen van je producten moet zo efficiënt en accuraat mogelijk. Door te kiezen voor een Warehouse Management Systeem (WMS) kun je in minder tijd meer doen met een minimale foutkans. Een mobiele WMS oplossing zoals Tasklet Factory in combinatie met Trade365 helpt je om de leverbetrouwbaarheid te verhogen en het succes van de webshop te vergroten. De juiste WMS-oplossing kan ervoor zorgen dat je klanten tevreden blijven én terugkomen, keer op keer. Je maakt plaats voor een soepel proces vanaf het moment dat een bestelling wordt geplaatst tot het moment dat de klant haar artikelen heeft ontvangen.

Voordelen van WMS oplossingen

Een mobiele WMS-oplossing zoals Tasklet Factory zorgt ervoor dat jouw organisatie slimmer kan werken en de efficiëntie en zichtbaarheid van bedrijfsprocessen verbeteren. Benieuwd hoe?

  1. Het is mogelijk om verkochte artikelen snel en effectief te ontvangen en picken
  2. Eliminatie van fouten bij het verwerken en picken van meerdere orders tegelijk
  3. Optimalisatie van pick- en uitslagroutes
  4. Volgen van lot/batches/serienummers
  5. Effectief volgen van voorraden
  6. Minimaliseren van fouten bij verzending
  7. Verbetering van de klanttevredenheid
  8. Vermindering van magazijnkosten (FIFO)
  9. Hoge leverbetrouwbaarheid
  10. Naadloze integratie met Dynamics 365 Business Central

Als orderpicker moeten zoveel mogelijk orders foutloos worden verzameld. Dat geldt voor zowel verkooporders en assemblageorders maar ook voor productieorders. Met een magazijnscanner kun je dit werk snel en goed uitvoeren. De tijd die een magazijnmedewerker kwijt is aan het schrijven, invoeren of noteren op papier en vervolgens weer invoeren in het ERP is zo goed als verdwenen. Met daarbij de aanwezige kosten voor de inkoop van papier, toners en printers maar ook uitgaven voor administratie en onderhoud. De onnodige kans op fouten -doordat notities worden geschreven, manueel orders gecontroleerd moeten worden en/of bij het opslaan aantekeningen moet worden gemaakt over de opslaglocatie- is daarmee ook geëlimineerd. En dan hebben we het nog niet eens over het handmatig verwerken van de papieren documenten in het ERP. Daarom is de mogelijkheid om gegevens in te voeren en op te slaan in één proces nog belangrijker. Wanneer magazijn medewerkers gegevens direct vanuit het veld kunnen invoeren, wordt de kans op fouten verkleind die optreden wanneer zij gegevens op één plaats moeten verzamelen en later opnieuw in het ERP moeten invoeren.

mobiele wms

Eenvoudig orders picken met Tasklet Factory Mobile WMS oplossing

De magazijn medewerker heeft op de scanner direct inzicht in de informatie die nodig is tijdens het ontvangen of picken. Dankzij slimme filters kan je dit nog eenvoudiger maken. Speciaal voor de B2C processen kun je gebruik maken van batch picking om efficiënt meerdere orders voor meerdere klanten in één keer te verwerken en verzenden. Heb je te maken met lot- of serienummer registratie? Dit is een uitdagende taak wanneer je gebruik maakt van papieren documenten. Daarom is er met Tasklet Factory Mobile WMS een oplossing die data uit Dynamics 365 Business Central direct op het handheld device presenteert. Acties en transacties worden vervolgens makkelijk geregistreerd. Dankzij de directe uitwisseling met Dynamics 365 Business Central is de voorraad altijd actueel. Zo is in Dynamics 365 Business Central snel en accuraat inzichtelijk welke voorraad op welke plek in het magazijn te vinden is. Dat is pas efficiënt werken.

Kies voor een toekomstbestendige WMS oplossing!

Kiezen voor een toekomstbestendige WMS-oplossing helpt om jouw bedrijf te laten groeien en levert tevreden klanten op. Het ontvangen van inkooporders tot het picken en verzenden van verkooporders wordt efficiënter en vollediger geautomatiseerd uitgevoerd met scanapparatuur. Bovendien kan een mobiel WMS systeem ook offline werken. Voorkom downtime met offline functionaliteit en maak gebruik van een gebruiksvriendelijke oplossing die zoals gezegd over toegankelijk en offline functionaliteit beschikt. Wanneer het handheld apparaat of de scanner geen verbinding heeft met WIFI, zullen de magazijnmedewerkers nog steeds gemakkelijk toegang hebben tot belangrijke workflows en gegevens om downtime te voorkomen. Allemaal zodat je die klant tevreden kunt maken én behouden. Met als gevolg dat de klant vaker bij je bestelt.

 

Laat ons je helpen om verder te komen met de online business. Voel je vrij om contact met ons op te nemen voor een demo of advies over de juiste oplossing voor jouw organisatie!

YOU GAC
Growing Together