Sales Force Automation (SFA)
Dynamics 365 Sales combineert SFA en productiviteitsoplossingen in één platform, gericht op samenwerking, productiviteit, AI en inzichten. Zodat verkopers zich kunnen richten op het sluiten van deals. Deze oplossing integreert naadloos met Microsoft Teams, waardoor communicatie en samenwerking tussen marketing-, verkoop- en serviceafdelingen wordt verbeterd.
Wanneer we Sales Force Automation bekijken, kunnen we verschillende aspecten onderscheiden, zoals account- en contactbeheer, contactmomenten, leadmanagement, opportunitymanagement, producten en prijslijsten, en het beheer van offertes, orders en facturen.
Activiteitenbeheer is ook een belangrijk onderdeel van een CRM oplossing. Hiermee kun je in context van o.a. een lead, account, verkoopkans of offerte op een gestructureerde manier taken vastleggen en opvolgen.
Sales Force Automation is de basis van elke CRM oplossing en niet meer weg te denken bij een ambitieuze verkoopafdeling.
Met Sales Force Automation (SFA) kun je het volgende:
- Leg al je klanten en contactpersonen op een centrale plek vast en bouw een 360° klantbeeld op dat voor iedereen toegankelijk is zodat de kwaliteit van je klantinteracties omhoog gaat
- Weet precies wat je collega’s afgesproken hebben met klanten en overige relaties, doordat de gehele communicatie op een uniforme wijze centraal toegankelijk is.
- Naadloze samenwerking met de meest gebruikte communicatietools zoals Outlook en Teams
- Een centrale plek waar alle leads die via verschillende kanalen worden verzameld (online, social media, telefoon, web formulieren)
- Verkoopkansen worden door iedereen op dezelfde manier bijhouden op een centrale plek. Een consistente verkoopmethode, door het gebruik van de Business Process Flow, zorgt voor betere verkoopvoorspellingen en een verhoogde verkoopproductiviteit
- Een centrale plek waar alle producten en diensten worden bijgehouden, inclusief de prijzen. Eventueel te synchroniseren met Business Central. Makkelijk te gebruiken in verkoopkansen en offertes.
- Snel en handig maken van offertes door gebruik te maken van de geïntegreerde Word templates
- Van verkoopkans, offerte, order naar factuur. Het hele proces is inzichtelijk en doordat alle informatie aan elkaar gekoppeld is kan er tijdig bijgestuurd worden op basis van data en feiten