Boost de verkoop van je groothandel

Meer verkopen en betere vindbaarheid

De concurrentie is groot in de wereld van groothandels. Er kan direct bij leveranciers worden gekocht, maar ook steeds meer online. Het resultaat hiervan is kleinere marges waardoor er minder aan de producten wordt verdiend. Tijd voor verandering!

Voor groothandels is het belangrijk dat ze zich ontwikkelen naar omnichannel. Een groothandel zonder webshop of klantportaal is als een warehouse zonder laadperron. Perfectioneer daarom jouw online winkel en creëer een fantastische online koopervaring. Gebruik het om verkoopkanalen te openen die de drempel voor nieuwe klanten verlagen. Zorg daarnaast voor betere vindbaarheid en maak gebruik van de mogelijkheden om je klanten van extra service te voorzien. Klantgegevens kun je gebruiken om suggesties te geven en herhaalbestellingen te vereenvoudigen. Koppel CRM om online bezoekers persoonlijk te benaderen. Communiceer vervolgens alles wat in de webwinkel gebeurt aan je salesmensen. Zij kunnen met een persoonlijke touch nog meer kansen verzilveren.

Meer omzet en hoge klanttevredenheid

Nieuwe klanten binnen halen en bestaande klanten beter helpen

Om nieuwe klanten te vinden en bestaande klanten beter van dienst te zijn, is een ijzersterk onlinekanaal onmisbaar. Speel in op de ontwikkelingen in de markt en voorzie in de klantbehoefte. Maak gebruik van een e-commerce oplossing die volledig geïntegreerd is met Trade365. Zorg samen met GAC Business Solutions voor een eenvoudige, gemakkelijke én uniforme koopervaring. Het is eenvoudig om de juiste producten te vinden, er wordt een op de klant afgestemde prijs en korting gehanteerd en de klant heeft inzicht in de beschikbaarheid van je producten. Handel eenvoudig klachten en retouren af door middel van de overzichtelijke RMA-module. Sla de handen ineen om meer te bieden en versterk zowel je service als aanbod. Minstens zo belangrijk, wij maken het makkelijker om met partners en klanten samen te werken. Behaal meer omzet en een verhoogde klanttevredenheid!

Klantbeleving verhogen met een klantportaal

Een klantportaal voor zowel B2B als B2C e-commerce

Eenvoudig je klantrelatie versterken? Zet een klantportaal of webshop voor B2B en/of B2C in welke je operatie én klantbeleving versterkt. Een klantenportaal is tegenwoordig onmisbaar, het draagt bij aan gemak. Klanten willen zelf steeds meer kunnen regelen. Een portaal helpt zowel de klant als jouw organisatie, dankzij de directe communicatie door middel van de ERP-integratie. Met Sana Commerce hebben we een gestandaardiseerd product in huis, waarmee je eenvoudig een klantportaal of webshop koppelt aan Trade365. Deze is in inzetbaar voor zowel B2B als B2C. Je kunt eenvoudig klant specifieke zaken inregelen en toepassen, zoals assortiment, prijzen en kortingen. Het is altijd en overal beschikbaar. Pas daarbij eenvoudig een B2B of B2C benadering toe, afhankelijk van (het type) klant dat inlogt.

Integreer je webshop zonder rompslomp met je backoffice

Aan de slag met een goede e-commerce strategie

Heb jij reeds een webshop of wil je er één starten? Wij helpen onze klanten met het invullen van hun e-commerce strategie. Om het maximale uit je webshop te halen, zijn er vele content managementsystemen op de markt. Of je nu gebruik maakt van Magento, Cloudsuite, Shopify of Sana Commerce, uiteindelijk hebben ze allemaal één ding gemeen. Ze zijn niet gemaakt voor het afhandelen van backoffice processen, om de order te verwerken, de juiste voorraad in te kopen of de administratie op orde te houden. Met het integratieplatform van Trade365 automatiseer je zorgeloos jouw backoffice en haal jij dé beste en breedste oplossing in huis. Met Sana Commerce hebben we een gestandaardiseerd product, waarmee je eenvoudig een webshop koppelt aan Trade365. Je maakt gebruik van alle voordelen die Dynamice 365 Business Central met Trade365 kunnen bieden.

“Groothandel doelstellingen vertalen naar concrete groei? Kom maar op.”
Nick Rossen
Groothandel Consultant
Kies voor een omnichannel benadering

Eén waarheid voor je klant

Welke (online) kanalen je ook inzet, klanten verwachten een consistente B2B-ervaring. De berichten op je website of webshop moeten aansluiten bij de berichtgeving aan de telefoon of per e-mail, oftewel omnichannelervaring. Prijzen en kortingen mogen daarbij niet afwijken. Dankzij het integratieplatform uit Trade365 standaardiseer je je integratie en bereik je de optimale omnichannel benadering. Bijkomend voordeel: je maakt gebruik van de componenten uit het Power Platform waarmee je standaard 400+ applicaties kan connecteren! Het is voor de klant eenvoudig om de juiste producten te vinden, er wordt een op de klant afgestemde prijs en korting gehanteerd en de klant heeft inzicht in de beschikbaarheid van je producten. Oftewel één bron, één waarheid: een uniforme klantervaring!

Dé trend binnen B2B e-commerce: marktplaatsen

Zet jij al marktplaatsen in?

Heb je er wel eens aan gedacht om marktplaatsen in te zetten? Marktplaatsen brengen simpelweg het liefst zo veel mogelijk vraag en aanbod bij elkaar, zonder zelf daarin het product te maken of op voorraad te hebben. De ene klant is dagelijks te vinden op Amazon, de ander gebruikt Bol.com. Als je op meerdere kanalen vindbaar bent, vergroot dat uiteraard de kans op nieuwe klanten in nieuwe doelgroepen als de consument. Maar ook de vindbaarheid bij bestaande klanten wordt vergroot. Het is een goedkope manier om nieuwe doelgroepen te benaderen, klanten te werven, je naamsbekendheid te vergroten én producten te verkopen. Uiteraard kan GAC Business Solutions je hierbij helpen.

Martijn staat voor je klaar

Vragen over jouw bedrijfssoftware?

YOU GAC
Growing Together