Altijd precies op tijd leveren door efficiënt magazijnbeheer

Zo laat mogelijk, maar toch op tijd!

De markt is transparanter en 24/7 is een opzichzelfstaand begrip geworden. Er is een veranderde rol voor de groothandel ontstaan. Het tijdig verzenden van orders om klantverwachtingen na te komen is belangrijk. Het managen van de aanwezige en geplande voorraad is een uitdaging waar iedere handelsorganisatie tegenwoordig mee te maken heeft. Wil je eenvoudig kunnen plannen welke ontvangsten of zendingen moeten worden verwerkt? Proactief kunnen bepalen of en wanneer verdelingen noodzakelijk zijn? Eenvoudig bepalen welke orders vandaag de deur uit moeten? Alles met als doel om de klant te geven wat is afgesproken, precies op het tijdstip dat is beloofd.

Direct complete internationale zendingen, containers of orders ontvangen

Digitaliseer je (internationale) ontvangstproces

Met Trade365 is het mogelijk om (internationale) zendingen naar wens in containers te plannen. Een container wordt eenvoudig ontvangen door deze te scannen bij de inbound logistiek. Hierdoor is je voorraad direct up-to-date. Het is direct inzichtelijk welke orders tot vandaag binnen zijn gekomen en/of de komende dagen binnen gaan komen. In één keer kunnen lopende containers/zendingen worden opgehaald waarmee meerdere inkooporders in één keer worden ontvangen. Dankzij slimme filters kunnen de juiste orders met de expediteur die de goederen levert worden verstuurd. Dankzij het vastleggen van de meer- of minderontvangst, zorgt dit uiteindelijk voor een zuivere leveranciersbeoordeling. Bij het boeken van de ontvangst zullen de opslag documenten worden aangemaakt om de artikelen op de juiste (vaste) opslaglocatie op te slaan in het magazijn of te cross-docken voor het verzendproces.

Foutreductie in magazijn dankzij digitale productidentificatie

Digitale pakbon en scanning

Identificeren van producten is meestal enkel mogelijk op basis van artikel- of barcodenummers. Dit maakt het picken van de juiste artikelen lastig. Met behulp van Trade365 kan je digitaal zien welke opdrachten moeten worden afgehandeld. De informatie kan via een mobiel device worden opgeroepen. Middels de digitale pakbon is direct inzichtelijk waar de producten moeten worden gepickt en de aantallen kunnen direct worden geverifieerd. Is een specifiek serienummer vereist of moet er bepaalde artikeldocumentatie worden meegestuurd? Ontvang hiervoor geautomatiseerd een melding en voorkom dat dit wordt vergeten. Alles volledig digitaal! Ga nog een stap verder en zet barcodescanning in en bereik hiermee vliegensvlug voorraadbeheer.

Software voor magazijnbeheer

Optimale indeling van het magazijn

Om het logistieke proces zo efficiënt mogelijk uit te voeren, is een optimale magazijnindeling van cruciaal belang. Om ervoor te zorgen dat artikelen op de juiste en meest logische plek worden opgeslagen, is er inzicht dankzij een heatmap van het magazijn. Hierbij wordt het aantal gemiddelde picks per dag gekleurd weergegeven op de plattegrond. Dankzij deze informatie kan eenvoudig worden bepaald of het magazijn anders moet worden ingedeeld om zo het pickproces te optimaliseren.

“Groothandel doelstellingen vertalen naar concrete groei? Kom maar op.”
Nick Rossen
Groothandel Consultant
Optimaliseer met magazijnbeheer software

Tevreden klanten door juiste leveringen

Wanneer je een eigen magazijn aanstuurt, is het van belang dat je beschikt over een systeem dat past bij jouw logistieke processen. Het voordeel van Trade365 is dat de WMS-functionaliteit op diverse manieren kan worden ingericht, hierdoor is een fit nagenoeg altijd mogelijk. Je kan eenvoudig individuen of teams aansturen bij het uitvoeren van de logistieke werkzaamheden. Daarbij zijn er veel voorkomende logistieke verfijningen beschikbaar in Trade365, om de logistiek te stroomlijnen. Bij het verwerken van de verzendingen kun je ervoor kiezen om order voor order te picken of verzamelorders te picken en slim toe te kennen aan logistieke medewerkers die in bepaalde gebieden in het magazijn actief zijn. Van klein tot groot magazijn, met Trade365 haal je een schaalbare oplossing in huis en krijg je de juiste goederen op het juiste moment bij de klant!

Wanneer je verzendingen moet aanmelden bij een groot aantal vervoerders, kan het een bewerkelijke klus worden om enerzijds de orders op tijd de deur uit te krijgen en anderzijds snel de klant een update te geven met een track & trace code. nShift vereenvoudigt dit proces voor je. Doordat zij ruim 800 vervoerders kunnen koppelen, hoef jij je niet druk te maken of het juiste verzendlabel wordt afgedrukt en de track & trace code beschikbaar is. Trade365 beschikt over een nShift connector om uiteindelijk deze aanmelding volledig te automatiseren.

Vertrouwde levering en acceptatie van goederen

Het controleren van geleverde goederen

Alvorens goederen van de leverancier worden geaccepteerd, wil je zeker stellen dat het juiste is geleverd. Niet alleen qua artikelen en aantallen, maar mogelijk ook wat betreft de kwaliteit. Om die reden kun je een aantal controles uitvoeren. Leg, al dan niet steekproefsgewijs, middels bepaalde controlevragen eenvoudig in een app vast of de producten correct zijn geleverd. Voeg naar wens foto’s toe en alles wordt automatisch digitaal gedocumenteerd. Je kunt met een vertrouwd gevoel de levering accepteren dankzij de ingangscontrole app.

Martijn staat voor je klaar

Vragen over jouw bedrijfssoftware?

YOU GAC
Growing Together