Wat is het verschil tussen Dynamics 365 en Dynamics 365 CRM?

Dynamics 365 CRM is een systeem waar front office processen (marketing, sales en service) mee ondersteund kunnen worden.

Dynamics 365 CRM is het centrale systeem waar alle gegevens van klanten voor iedereen inzichtelijk zijn. Dit systeem is gespecialiseerd in het ondersteunen van medewerkers, van de afdelingen verkoop, marketing en service (after sales). Met Dynamics 365 CRM kun je alle contactmomenten met klanten bijhouden en beleg je het relatiebeheer op een centrale plek in de organisatie.

Dynamics 365 CRM is onderdeel van het totale Dynamics 365 platform. De verschillende modules van Dynamics 365 CRM (Dynamics 365 Sales, Dynamics 365 Customer Service, Dynamics 365 Project Service, Dynamics 365 Field Service) werken naadloos samen met alle andere onderdelen van het Dynamics 365 platform. Hiermee heb je geen losse applicaties voor elk bedrijfsproces, maar wordt elk proces ondersteund door een enkel platform dat op alle vlakken met elkaar in verbinding staat.

Doordat elk onderdeel van het platform met elkaar in verbinding staat is het niet nodig om lastige integraties te maken.

Het Dynamics 365 platform bestaat verder uit Dynamics 365 Business Central en het Power Platform (Power Automate, Power Apps, Power BI en Power Virtual Agent).

Het Dynamics 365 platform werkt nauw samen met een hele reeks aan samenwerkingstools die in Office 365 beschikbaar zijn. Daarmee is het in zijn totaliteit een hele krachtige oplossing voor elk proces in een organisatie.

YOU GAC
Growing Together