Categorie
Power BI

Hoe werkt Power BI?

Je kunt Power BI op een aantal manieren gebruiken. De rapportage makers, zullen starten in de Power BI desktop. Hier kun je van zo’n 300+ standaard connectoren gebruik maken, om databronnen van diverse systemen (waaronder Dynamics 365 Business Central, Sales, Customer Service en Project Service Automation) te ontsluiten. Ook wanneer er geen standaard connector is, kan data vaak gemakkelijk ontsloten worden.  

Na het verbinden van de data, bouw je eenvoudig je datamodel op en start je met het visualiserenNaar wens, kunnen de rapportages aangepast worden aan de huisstijl van je bedrijf. Door een integratie van AI (Artificial Intelligence), zal Power BI suggesties doen voor interessante inzichten in je data of kun je vragen stellen middels een Q&A functie. 

Wanneer je rapport gereed is voor gebruik door andere mensen in je organisatie, of daarbuiten, publiceer je het rapport naar de Power BI Service. Vanuit hier zorg je dat personen met de juiste rechten het rapport kunnen inzien en bepaal je wie toegang krijgt tot welke rapportage. Als het rapport beschikbaar is in de Power BI service, kan deze via de mobiele app van Power BI gebruikt worden. 

Door Power BI in te zetten, krijg je nieuwe inzichten waardoor je beslissingen kan nemen die de groei van je organisatie zullen stimuleren. Deel inzichten binnen je rapportages, of maak gebruik van je data in andere Microsoft-applicaties. Power BI communiceernaadloos met Microsoft Teams en Excel. Daarnaast kun je het integreren in je Dynamics 365 Business Central of CRM-applicaties, om nog gerichter je data inzichtelijk te maken. 

YOU GAC
Growing Together