Van Navision naar de cloud

In het kort..
Organisatie
Sign o' the Times BV
Software oplossingen
Business Central, Sana
Aantal gebruikers
12
Branche
Groothandel - Specialist binnen de signindustrie

Sign o’ the Times BV is al meer dan 30 jaar een specialist binnen de signindustrie. Als enige leverancier in Nederland hebben zij de specialistische praktijkervaring van een signmaker en reclamebedrijf en zijn zij expert op het gebied van raam- en autofolie. Aangezien hun interne servers aan vervanging toe waren en Sign o’ the Times nog gebruik maakte van een verouderde Microsoft Dynamics NAV versie, was de overstap naar de cloud een logische keuze.

‘We wilden niet meer met fysieke servers werken,’ vertelt Jerry Bouman, CFO bij Sign o’ the Times. ‘Onze servers waren versleten, dus dan is het wachten op problemen. Het was de beste en ook de meest logische stap om naar de cloud over te gaan. We werkten namelijk ook nog eens met een verouderde versie van NAV (2013), waarvoor de support inmiddels was gestopt. Door te investeren in een toekomstbestendige oplossing hebben we de kosten van een nieuwe server kunnen besparen.’

Soepele implementatie
‘De implementatie is goed gegaan. Ook bij de medewerkers is de nieuwe oplossing goed ontvangen, ik kan niet anders zeggen. Het vooraf betrekken van een paar kerngebruikers en de opzet van verschillende scenario’s heeft daar zeker aan bijgedragen. Ik vond dit voortraject een goede aanvulling ten opzichte van eerdere werkwijzes. En het is prettig dat we niet meer afhankelijk zijn van een fysieke server, zodat je ook buiten de deur toegang hebt tot de hele omgeving van Business Central.’

De integratie met Sana Cloud
‘We zijn drie jaar geleden met Sana begonnen. Onze webshop werd daar in opgebouwd en GAC verzorgde de hosting. Die keuze paste goed in onze e-commerce strategie. Nu we naar de cloud overgingen was het een logische stap om ook Sana daarin mee te nemen, omdat alle koppelingen opnieuw moesten worden gemaakt. Dat is inmiddels ook gebeurd.’


De samenwerking met GAC
‘We zijn in 2007 met GAC gaan samenwerken. In al die jaren hebben wij maar ook zij niet stilgezeten. Zo merk ik dat GAC een steeds grotere organisatie wordt, wat resulteert in werken met project managers. De lijntjes worden hierdoor minder kort. Daarom ben ik blij dat we de overstap naar de cloud met één consultant hebben kunnen doen. We zijn een klein bedrijf en korte lijntjes werken voor ons prettig. Bij een vrij kleine en standaard implementatie als deze zijn er bovendien ook niet meer mensen nodig. Daarnaast is de consultant die de overstap heeft begeleid al jaren via GAC bij ons bedrijf betrokken, waardoor hij al veel kennis van onze onderneming had. Dat werkte prettig.’

Binnen een half jaar cloudproof
‘De toegevoegde waarde van het GAC-team zit ‘m in hun kennis en oplossingsgerichte denken. Ze denken goed met je mee en houden vanuit hun aanpak rekening met hoe ze deze het beste voor jouw organisatie kunnen laten werken. Dit heeft prima uitgepakt, waardoor we binnen een half jaar cloudproof waren en Business Central binnen onze organisatie snel is geadopteerd. Met onze groothandelstak, SOTT International BV, stonden we zelfs in 2 dagen live. Erg prettig, omdat alles al goed was getest en uitgedacht.’

Susan helpt je op weg

Weten wat er voor jouw bedrijf mogelijk is?

YOU GAC
Growing Together