Geplaatst op
29/11/2019
Categorie
Algemeen

Op donderdag 7 november organiseerde GAC de vierde editie van Smart Central. Dit jaar was het thema: in één dag inspiratie voor een jaar innovatie. Daarbij kregen de klanten van GAC ruim aandacht. Zo werden er maar liefst acht Digitale Koploper Awards (DiKA’s) uitgereikt. Microsoft Business Central en de cloud zijn belangrijk, maar de hoofdrol was dit jaar weggelegd voor de klanten van GAC.

Erik van Driel, algemeen directeur: “Microsoft wil iedere persoon en iedere organisatie op de planeet de kracht geven om meer te bereiken. Als partner speelt GAC daar een belangrijke rol in. De overstap naar de cloud vraagt om een frisse blik op bedrijfsprocessen en de software die deze ondersteunt. Bij die ontwikkeling spelen onze klanten de hoofdrol. Daarom gaan we het komende jaar initiatieven lanceren om jullie nog dichter bij GAC te betrekken.”

Badotherm kiest voor Power Platform

Na een korte terugblik op onder meer de BHAG van GAC werd de eerste Digitale Koploper Award (DiKA) van de dag uitgereikt. Patrick Bastiaan, CEO van Badotherm mocht het spits afbijten. Badotherm is leverancier van industriële apparatuur en bestaat 62 jaar. In samenwerking met GAC heeft de organisatie innovatie omarmd en de Digitale Transformatie ingezet, waarbij is gekozen voor  Dynamics 365 en het Microsoft Power Platform.

     

Werkbedrijf Rijk van Nijmegen

Werkbedrijf Rijk van Nijmegen nam als tweede een DiKA in ontvangst. Dit was het tweede jaar op rij dat het arbeidsbemiddelingsbedrijf de award kreeg. In 2018 heeft het Werkbedrijf gekozen voor een Digitale Transformatie. Deze is intern met enthousiasme opgepakt waardoor in 2019 grote stappen gezet zijn. Door een spontane wisselwerking tussen jonge en oudere medewerkers heeft de nieuwe manier van werken zich als een olievlek door de organisatie verspreid.

     

GAC zit op de door de BHAG ingegeven koers naar 25.000 tevreden gebruikers in 2033.

GAC werkt aan de BHAG

GAC zit op de door de BHAG ingegeven koers naar 25.000 tevreden gebruikers in 2033. Op dit moment staat de teller op 12.000 gebruikers die de aanpak van GAC omarmen. Wie die mensen zijn werd door Erik toegelicht aan de hand van een greep uit de nieuwe klanten.

Nieuwe partners

Als eerste werd CitizenM genoemd. Deze organisatie zet Business Central in als spil rondom een internationaal hotelnetwerk. Bearfield, specialist in het internationaliseren van lokale merken, werkt samen met GAC aan digitale procesautomatisering. Thermische printspecialist DNP Imagingcomm Europe koos voor Dynamics 365 CRM om groei van de organisatie verder te ondersteunen.

Corporate Indentity

GAC heeft in het afgelopen jaar gewerkt aan het vernieuwen van de Corporate Identity. Als eerste stap is de Werken Bij website vernieuwd wat een gunstig effect heeft gehad op de werving van nieuwe mensen. Als vervolgstap is de algemene website van GAC vernieuwd. Deze werd tijdens Smart Central officieel gelanceerd.

Klanttevredenheidsonderzoek

GAC heeft als BHAG de ambitie geformuleerd om te groeien naar 25.000 tevreden Dynamics gebruikers in 2033. Om die tevredenheid in beeld te krijgen is door Markteffect een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Daar zijn positieve, maar ook kritische geluiden uit gekomen. GAC gaat hard aan de slag om standaardisatie, responstijd en kennisborging te versterken. Alleen over de bereikbaarheid met carnaval durft GAC als Brabants bedrijf geen garanties te geven.

Productmanagement

Erik rondde zijn keynote af met aandacht voor producten en positionering. De klanten van GAC zitten in de mid market en upper mid market. Mid market klanten eisen dat IT de business zonder te storen ondersteunt. De upper mid market klanten zien het als een strategisch middel om te groeien. Binnen dat segment zitten de digitale koplopers. GAC werkt specifiek met deze klanten samen aan productontwikkeling waar vervolgens mid market klanten ook hun voordeel mee kunnen doen.

Businessteams

Bij de ontwikkeling van cloud-producten is het essentieel om de klant zo dicht mogelijk op te zoeken. GAC gaat daarom het komende jaar businessteams opzetten die per branche, maar soms ook cross industry, helpen bij de ontwikkeling van nieuwe tools. Leden van de teams komen twee tot drie keer per jaar bij elkaar. Erik nodigt de klanten van GAC uit om zich op te geven als lid van een business team.

GAC richt zich op de ontwikkeling van standaardproducten waar zoveel mogelijk klanten mee kunnen werken.

Lange termijn productstrategie
Commercieel directeur Roel van Zon nam het woord over om de lange termijn productstrategie te bespreken. GAC ondergaat een transformatie van projectorganisatie naar productorganisatie. GAC richt zich daarom op de ontwikkeling van standaardproducten waar zoveel mogelijk klanten mee kunnen werken. Specifiek op het gebied van data-analyse is veel winst te behalen. Daarom heeft GAC ingezet op Power BI; specifiek op het vertalen van analyse naar actie.

Drie nieuwe inzichtproducten
Business consultant Rob Kuijpers presenteerde drie nieuwe inzichtproducten die standaard beschikbaar zijn op het Dynamics 365 platform. Met Customer Insights koppelde hij verschillende databronnen om verbanden tussen contactmomenten met klanten en verkopen te zien. Via Product Insights integreerde hij Internet of Things (IoT) met Dynamics 365. In dit geval werden de feedback van  temperatuursensoren ingelezen in Power BI. Ter afronding toonde Rob dat je met Customer Service Insights de reactietijd op klantvragen kunt koppelen aan een klanttevredenheidsonderzoek.

Cloud First
In de roadmap van Microsoft eindigt de levering van on-premise oplossingen in 2020 en stopt de ondersteuning in 2024. De Cloud First strategie vertaalt zich nu al naar een webinterface ongeacht of de software on-premise of online draait. Voor gebruikers zal daarom ogenschijnlijk weinig veranderen. De verantwoordelijken voor de ERP-oplossing in bedrijven wordt aangeraden om met deze verschuiving rekening te houden. GAC is helemaal cloud ready. Alle apps staan inmiddels in Microsoft AppSource.

DocuSafe
Business consultant Mignon Coenen nam kort het woord van Roel van Zon over om een demonstratie te geven van DocuSafe. Dit is een door GAC gebouwde extensie voor Microsoft Business Central. Ze liet zien hoe je DocuSafe eenvoudig vanuit een centrale beheerinterface in een Dynamics-omgeving kunt installeren. Vervolgens gebruikte ze de vers geïnstalleerde toevoeging om documenten eenvoudig centraal op te slaan. Alle onderhoud aan apps uit AppSource wordt automatisch geregeld door Microsoft.

“Winnaars hebben altijd een plan, verliezers altijd een excuus. Winnaars kijken naar mogelijkheden, verliezers naar moeilijkheden. Winnaars innoveren en vernieuwen, verliezers wachten tot er iets gebeurt.”

Digitale Koplopers Awards
Na de presentatie van Roel van Zon kwam Erik van Driel terug op het podium om nog eens zes Digitale Koplopers Awards uit te reiken (link). Dat het Nederlandse bedrijfsleven de Digitale Transformatie omarmt blijkt wel uit het recordaantal bedrijven dat deze innovatieprijs in de wacht wist te slepen. Van iedere winnaar toonde GAC eerst een korte video waarna Erik vervolgens een interview afnam met een afgevaardigde van de organisatie.

Breakout-sessies en workshops
Na de lunch volgde het middagprogramma. Verschillende business consultants presenteerden breakout-sessies en workshops. De mogelijkheden van PSA365 voor zakelijke dienstverleners kwamen voor het voetlicht. Met Dynamics 365 for Customer Service (CRM) werd de klanttevredenheid verhoogd. Samen met Transsmart liet GAC oplossingen zien om de e-commerce en logistieke processen te innoveren. Ook waren er workshops over Power Apps en Power BI en presentaties over Dynamics 365 for Sales en het Dynamics 365 platform.

Marc Lammers
Gastspreker Marc Lammers rondde de dag af met een zeer motiverende presentatie over innovatie binnen de sport. Meten is essentieel om de top te bereiken, maar de moed om ieder lid van een team in zijn kracht te plaatsen is minstens zo belangrijk. Met groot enthousiasme vertelde de Olympische hockeycoach over de inzet van videobrillen, gps en ijsbaden om zowel Olympisch- als wereldkampioen te worden. Zijn korte conclusie: “Winnaars hebben altijd een plan, verliezers altijd een excuus. Winnaars kijken naar mogelijkheden, verliezers naar moeilijkheden. Winnaars innoveren en vernieuwen, verliezers wachten tot er iets gebeurt.”

Geïnspireerd innoveren
Volgend op die gedachte sloot Erik van Driel Smart Central 2019 af. Polaroid Originals verlootte onder de aanwezigen drie camera’s. Daarna kon iedereen geïnspireerd om te innoveren aansluiten bij de traditionele netwerkborrel.

YOU GAC
Growing Together