Wanneer je organisatie (mobiliteits)hulpmiddelen levert is het van belang om te weten bij wie en onder welke condities het hulpmiddel is uitgezet. Dit geldt in het bijzonder voor verhuurde/uitgeleende hulpmiddelen waarvan je als hulpmiddelorganisatie eigenaar blijft. Deze hulpmiddelen zullen ook retour komen en opnieuw uitgezet worden.
Met behulp van voorzieningen is dit proces goed te volgen. Een voorziening is een registratie van (de samenstelling van) het hulpmiddel zoals geleverd aan een specifieke klant en de condities (in het bijzonder de tariefafspraken) waaronder het is verstrekt. De status en het gebruik van een artikel zijn te volgen. Hiermee kan worden bijgehouden waar het artikel zich bevindt, in welke configuratie het wordt gebruikt en onder welke omstandigheden. Voorzieningen kunnen extern bij de klant staan of intern (niet uitgezet bij een klant).
Belangrijkste voordelen en kenmerken van deze functionaliteit:
- Maakt het gezamenlijk gebruik van hulpmiddelen door gemeenten en zorglocaties mogelijk, waardoor een efficiënte manier aanwezig is om kosten te delen en middelen optimaal te benutten.
- Bepaal zelf wanneer een voorziening aangemaakt wordt: direct bij de inkooporder, na ontvangst van de inkooporder, na een positieve correctie van de voorraad, via het voorzieningsdocument of via het omboeken van een generiek artikel.
- Laat indien gewenst automatisch een voorzieningsactivum (VA) maken bij levering, uitleen of verhuur. Deze functionaliteit zorgt voor een koppeling tussen artikelen, activa en voorzieningen.
- Geïntegreerd met Medical365 Service en onderhoud, waardoor onder andere een serviceorder aangemaakt kan worden vanuit voorziening.