Registreer en beheer vanuit één centraal punt eenvoudig RMA’s (return merchandise authorization) en RTV’s (return to vendor) en creëer vervolgens relevante documenten zoals een verkoopretourorder, inkoopretourorder en/of de daaruit resulterende creditnota’s. Het is mogelijk om aan de hand van probleem- en oplossingscodes vast te leggen wat de aard van de RMA en RTV is en op welke manier deze opgelost wordt. Ook is het mogelijk om acties uit te zetten en (aan) gebruikers toe te wijzen. Hiermee wordt een centraal punt gecreëerd van waaruit het proces wordt beheerd, gecontroleerd en gevolgd.

Leg aanvullend eenvoudig klachten over leveranciers vast en onderneem de benodigde vervolgacties. Leg hierbij opmerkingen vast die zichtbaar of onzichtbaar moeten zijn voor je leverancier.

  • Compleet overzicht van alle RMA en RTV aanvragen en bijbehorende in- en verkoopdocumenten. Maak deze documenten automatisch aan.
  • Werk met probleem- en oplossingscodes om een RMA of RTV te registreren en op de juiste oplossingsrichting aan te sturen.
  • Zet eenvoudig acties uit en wijs gebruikers toe.
  • Creëer en/of koppel eenvoudig de juiste acties en documenten.
  • Borg belangrijke informatie, afspraken en documenten horende bij de RMA of RTV aanvraag.
  • Maak gebruik van serie- en lot tracering wanneer het artikel dat vereist.
  • Leg eenvoudig een klacht voor leveranciers vast met behulp van vooraf gedefinieerde procesflows.
  • Stuur vanuit de klacht een e-mail.
  • Creëer een rapportage per probleem- en oplossingscode.
!
Webinar
Klachten met leveranciers of klanten effectief oplossen met de Retourbeheer module? Bekijk het webinar terug om te weten hoe onze klanten dat doen.Webinar bekijken

In onderstaande video geeft Charon je een impressie, hoe jij dankzij de Retourbeheer module je klachten overzichtelijk kan vastleggen, bijhouden en oplossen.

Susan staat voor je klaar

Vragen over jouw bedrijfssoftware?

YOU GAC
Growing Together