Om het proces van prospect naar klant, het wijzigen van klantgegevens en het aanmaken van nieuwe projecten te automatiseren en autoriseren, is het mogelijk om te werken met account- en projectaanvragen. Dit geeft de volgende mogelijkheden: 

  • Nieuwe klant: Op het moment dat een prospect klant wordt, kan via dit aanvraagtype het proces worden doorlopen. Wijzigingen in accountgegevens kunnen worden vastgelegd en de verplichte velden gevuld. Daarnaast kunnen de benodigde contracten en projecten worden aangevraagd. Hierbij wordt gewerkt met contracttypes en projectsjablonen die zijn gekoppeld aan de diverse contracttypes. Per contracttype wordt ingesteld of dit kan worden gebruikt bij personen, bedrijven of allebei. Hiermee kan een wildgroei van contracten en projecten worden voorkomen. 
  • Wijzigen klant: Door gebruik te maken van dit aanvraagtype kunnen klantgegevens worden gewijzigd. Dit wordt vooral gebruikt om onbedoelde en/of ongeautoriseerde wijzigingen te voorkomen. 
  • Nieuwe projecten: Bij bestaande klanten kunnen aanvragen worden ingediend om nieuwe projecten toe te voegen. Ook dit gebeurt aan de hand van projectsjablonen. Elk nieuw project kan worden gekoppeld aan een bestaand contract of er kan een nieuw contract van een specifiek type worden aangevraagd. 

Elke ingediende aanvraag, komt ter goedkeuring bij een goedkeuringsteam. Zodra iemand uit dit team de aanvraag heeft goedgekeurd, zullen de wijzigingen worden weggeschreven en de aangevraagde contracten en projecten automatisch aangemaakt. Een aanvraag voor een nieuwe klant kan pas worden verwerkt nadat de klant- en opdrachtacceptatie succesvol is doorlopen. 

De afgehandelde aanvragen blijven beschikbaar zodat de historie kan worden geraadpleegd. 

Mignon helpt je graag verder!

Meer weten?

YOU GAC
Growing Together