This is not password protected
DATUM
27/02/2024
TIJD
12:00 - 16:30
LOCATIE
Evert van de Beekstraat 354, Schiphol
Terug naar evenementen overzicht

Hoe geef je vorm aan de ideale studentreis?

De snelle vooruitgang in technologie zoals AI, gecombineerd met de vraag naar gepersonaliseerde en flexibele leertrajecten en de huidige arbeidsmarktkrapte, dringen aan op onmiddellijke veranderingen in jouw marketing- en wervingsstrategieën. Doe je dit niet, dan kiest de student van vandaag voor een ander.

Een misvatting binnen onderwijsinstellingen, is dat al het aanbod homogeen is. De manier waarop we als instelling communiceren en werven zegt alles over de cultuur en de visie van je instelling. Het is de kans om echte verbinding te maken met potentiële studenten, door in te spelen op wat hen intrigeert, boeit en bindt aan onze instelling.

Daarvoor is flexibiliteit binnen je organisatie nodig en een goede samenwerking met je ketenpartners. De uitdaging voor veel instellingen is om persoonlijke relevante communicatie over diverse kanalen en een flexibel aanbod te integreren in een organisatie die gericht is op standaardisatie en compliancy.

Kortom, een uitdaging maar zeker ook kansen. Dat vraagt om ondernemerschap, bruikbare data en flexibele communicatie.

 

Wat komt er aan bod?

 

We behandelen zowel de organisatorische- als systeem technische stappen die je moet nemen en kijken daarbij specifiek naar de rol die technologie kan spelen. In een middag vullend programma gaan we gezamenlijk proberen om via inspiratie, presentaties en een discussie in te zoomen op zowel de tactische en strategische kansen die dit biedt, als ook de operationele keuzes die je hiervoor moet maken. Wat zijn de meest waardevolle ideeën? En welke ideeën kan je beter links laten liggen?

 

De visie van Avans+ op CRM met Sjoerd Bos en Marjon Francois

 

Sjoerd Bos (onderwijsmanager) en Marjon François (Corporate adviseur Sales en klantrelaties) laten ons zien hoe CRM Avans+ heeft getransformeerd. In een competitieve onderwijsmarkt met veel keuzemogelijkheden voor studenten, speelt CRM een belangrijke rol bij het opbouwen van sterke relaties. Door effectief gebruik van CRM begrijpt Avans+ de behoeften van studenten beter, bieden zij gepersonaliseerde leertrajecten aan en zijn ze in staat de communicatie en prestaties te verbeteren. Deze visie was snel duidelijk binnen Avans+, maar de uitdaging was om verder te gaan dan alleen klantbeheer en een holistische benadering van de onderwijservaring te realiseren.

 

In gesprek met een projectmanager: van idee tot succesvolle implementatie

 

We begrijpen dat een idee en visie op relatiebeheer een geweldige start zijn, maar het realiseren van concrete resultaten vereist een doordachte aanpak. Daarom willen we je graag meenemen in dit proces van begin tot eind, in gesprek met een projectmanager uit het onderwijs. Samen bespreken we hoe je de wensen en eisen verheldert, doelen identificeert en een gedetailleerd plan ontwikkelt om deze doelen te bereiken. Belangrijke thema’s die aan bod komen, zijn onder andere het coördineren van alle betrokken partijen, het toewijzen van taken en het bewaken van de voortgang. Tijdens deze sessie zullen we je concrete inzichten geven over hoe je ervoor kunt zorgen dat alle aspecten van het project soepel verlopen, met speciale aandacht voor tijdlijnen, budgetten en middelen. We laten je zien hoe je deze factoren in overweging kunt nemen om succesvolle resultaten te behalen.

 

De toekomst is Data en AI, door Wendy Bakker

 

Wendy Bakker (Onderwijs Business Applications specialist) neemt ons daarna mee in de visie van Microsoft op onderwijs. Onderwijs is een essentiële en strategische market voor Microsoft, waarbij de integratie van data en kunstmatige intelligentie (AI) om het leerproces te transformeren en te verrijken belangrijke pijlers zijn.

Zij laat zien hoe data een cruciaal hulpmiddel is voor het personaliseren van onderwijs. Hoe informatie leidt tot een meer gepersonaliseerde leerervaring, waarbij elke leerling onderwijs krijgt dat is afgestemd op zijn of haar unieke capaciteiten en interesses. Daarbij gaat zij ook in op de AI-technologieën van Microsoft: de mogelijkheden, kansen en uitdagingen. Hierbij is de ontwikkeling van digitale vaardigheden een belangrijk thema. In een wereld waar technologie een steeds grotere rol speelt, is het van cruciaal belang dat we technologie niet alleen leren gebruiken maar deze ook leren begrijpen en ontwikkelen. Het belang van veiligheid en privacy bij het gebruik van data en AI in het onderwijs komt hierbij natuurlijk ook aan bod.

12.00 13.00
Walk-in lunch
13.00 13.15
Opening
13.15 14.00
De visie van Avans+ op CRM
14.00 14.45
In gesprek met een projectmanager: van idee tot succesvolle implementatie
14.45 15.00
Korte pauze
15.00 15.45
De toekomst is Data en AI (Microsoft)
15.45 16.15
Paneldiscussie
16.15 16.30
Samenvatting van de dag door GAC
16.30 17.30
Afsluiting met borrel (optioneel)
Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden
YOU GAC
Growing Together