Registratiefouten en onderbroken werkstromen zijn een paar van de meest tijdrovende en frustrerende problemen voor crediteurenafdelingen. Het maken van kleine foutjes tijdens deze complexe taken kan enorme of zelfs extreme gevolgen hebben.
Continia Document Capture
Met Continia Document Capture kan je elke stap van je inkomende factuurverwerking automatiseren; vanaf de ontvangst en registratie van de facturen, de matching met inkooporders en -ontvangsten tot en met het goedkeuren en het opnieuw opvragen van de pdf op een later tijdstip.
Bestanden die binnenkomen in vooraf gedefinieerde e-mailboxen worden automatisch gedownload en ter registratie klaargezet in Dynamics 365 Business Central. De ingebouwde OCR-technologie leest de inhoud van de facturen en verzorgt de eerste herkenning op basis van vastgelegde leveranciersgegevens en sjablonen. De pdf wordt bovendien automatisch gekoppeld, waardoor deze via de standaard navigeerfunctie op elke plek in het proces terug te vinden is. Naar wens kan regelherkenning of matching met inkooporders worden toegepast.
Op basis van ingestelde goedkeuringsstromen en bijbehorende bedragen per gebruiker, wordt een factuur automatisch aan de juiste gebruiker(s) ter goedkeuring aangeboden. Uiteraard worden automatische herinneringen verzonden op het moment dat goedkeuring te lang op zich laat wachten.
Met andere woorden: met Continia Document Capture wordt het verwerken van inkoopfacturen een fluitje van een cent en kun je vanaf dag 1 kosten gaan besparen op de administratie.