De essentie van de groothandel: inkoop

Efficiëntie en controle

Scherp inkopen en snel verkopen klinkt eenvoudig, maar is dat niet. Op zoek naar een manier om producten efficiënt naar je magazijn en snel naar de klant te krijgen? Maak gebruik van slimme verkoopprognoses, tref voorzieningen in kosten en ben transparant voor wat betreft verkoopmarges in het verkoopproces. Weet wat er bij de klant speelt en voorzie je klant van de juiste informatie in de vorm van kortingen, productvoorstellen, verwachte leverdatum als ook het direct inzicht in de status van (lopende) orders. Continu inzicht wanneer artikelen niet tijdig binnen zijn of de aantallen niet op tijd toereikend zijn. Neem proactief beslissingen om de hoge klanttevredenheid te garanderen. Eventuele klachten en retouren volg je eenvoudig op met de geïntegreerde RMA-module.

Een integraal, 360 graden klantbeeld

De klant in beeld

Een helder beeld van wat klanten zoeken en kopen? Middels CRM krijg je een 360 graden klantbeeld waarin alles wat je weet over die klant is vastgelegd en waarmee je inzicht hebt in de aankopen die zijn gedaan. Van contactmomenten tot aan nieuwe verkoopkansen en orders, alles ligt vast. Je ziet wat er leeft, waar potentiële vraag gaat ontstaan en hoe je deze invult. Door slimme integratie van jouw oplossing in de keten, vertaal je deze inzichten eenvoudig naar actie. Met Power BI analyseer je die gegevens en plaats je ze in een breder perspectief. Dynamics 365 brengt alles bij elkaar. Automatisch een klantdossier aan laten maken? Dat kan dankzij een geautomatiseerde werkstroom bij het aanmaken van een klant in Trade365.

Maak gebruik van slimme verkoopprognoses

Maak marges inzichtelijk

Direct inzicht in prijzen, verkoopkosten en marges voor je klant? Maak gebruik van slimme verkoopprognoses, tref voorzieningen in kosten en ben transparant voor wat betreft verkoopmarges. Maak gebruik van marge- of toeslagmodellen zodat verkoopkosten voor bijvoorbeeld transport, milieu, verzekering en wetgeving per component inzichtelijk zijn. Ontvang uitgebreide prijsinformatie door middel van het korting- en margeberekening overzicht.

Volledig digitale afhandeling

Van orderinvoer tot aan verzending

Op zoek naar een manier om producten efficiënt naar je magazijn en snel naar de klant te krijgen? Waarbij processen digitaal worden afgehandeld? Bij de offerte- en orderinvoer moet snel inzichtelijk zijn wat de korting- en prijsstructuren zijn en wanneer de producten kunnen worden geleverd. Laat het systeem je helpen de orders te bevestigen. Controleer middels een workflow of de marge in orde is. Wanneer dit mobiel is goedgekeurd, kan de order worden bevestigd waarbij een ordertoezegging wordt gebruikt voor het berekenen van de eerst mogelijke leverdatum. Deze wordt uiteindelijk vastgelegd. Alles volledig digitaal en geautomatiseerd.

“Groothandel doelstellingen vertalen naar concrete groei? Kom maar op.”
Nick Rossen
Groothandel Consultant
Voorkom te late leveringen en klachten

Ga voor optimale klanttevredenheid

Knelpunten in het verkoopproces vroegtijdig signaleren? Maak gebruik van het order planbord om vroegtijdig op de hoogte te worden gebracht van knelpunten met betrekking tot je verkooporders. Dankzij het orderplanbord is continu inzichtelijk wanneer artikelen niet tijdig binnen zijn of de aantallen niet op tijd toereikend zijn. Neem proactief beslissingen om de hoge klanttevredenheid te garanderen.

Eenvoudige en efficiënte klachtenafhandeling

Inzicht en sturing in het klachtproces

Krijg sturing in het klacht- of retourproces middels de geïntegreerde RMA-module. Op basis van een geconstateerde klacht of een geconstateerd probleem is het mogelijk om meerdere acties uit te voeren om tot een oplossing te komen. Alle benodigde informatie leg je eenvoudig vast in een RMA, waar vervolgens de benodigde documenten kunnen worden aangemaakt. Werk met probleemcodes, maak gebruik van checklists om je team te sturen, bepaal welke documenten aangemaakt mogen worden en leg vast wie wanneer de aanvraag in behandeling neemt. Dit allemaal centraal vanuit de overkoepelende RMA, eventueel direct door de klant zelf in te dienen vanuit e-commerce. Klanttevredenheid meten? Vraag geautomatiseerd feedback aan je klant over de opvolging van de aanvraag en verbeter je product en/of dienstverlening met behulp van het Power platform.

Susan staat voor je klaar

Vragen over jouw bedrijfssoftware?

YOU GAC
Growing Together