Categorie
Dynamics 365

Wat is Dynamics 365 Marketing?

Dynamics 365 Marketing is een uitgebreide marketing automation oplossing. Wanneer jij op zoek bent naar een systeem wat je helpt bij het opzetten van een gepersonaliseerde marketing strategie, is dit de oplossing. Met deze oplossing verbeter je de klantervaringen doordat je gepersonaliseerde klantreizen over tal van touchpoints opzet, waarmee jij je relaties zal versterken en klanten weet te binden. Door gebruik te maken van Dynamics 365 Marketing weet jij eenvoudig één-op-één contact met klanten te maken, waarbij je op basis van zelf te bepalen spelregels op het juiste moment de juiste persoonlijke boodschap aanbiedt aan de (potentiële) klant.

Wanneer je gebruik maakt van Dynamics 365 CRM kun je eenvoudig je marketingactiviteiten uitbreiden met deze marketing automation oplossing van Microsoft. Wanneer je nog geen gebruik maakt van Dynamics 365 CRM, is Dynamics 365 Marketing ook als los product af te nemen.

Dynamics 365 Marketing biedt je onder andere de volgende mogelijkheden:

  • Realtime klantbenadering; coördineer realtime klantreizen, waarbij je gepersonaliseerde klantervaringen kan ontwerpen. Hierbij kun je gebruik maken van je online en fysieke marketingkanalen.
  • Verhoog je klantloyaliteit; je stippelt persoonlijke klantreizen uit, om de betrokkenheid van je klanten te vergroten. Hierbij stem je geautomatiseerd de juiste boodschap op de juiste doelgroep af.
  • E-mail automation; dankzij een volledig geïntegreerde e-mail designer, maak jij je e-mail campagnes in een handomdraai. Stuur gepersonaliseerde mailings, naar wens volledig geautomatiseerd vanuit de klantreis. Dankzij dynamisch contentbeheer, is het erg gebruiksvriendelijk om de inhoud en opmaak van je mailing te personaliseren.
  • Eventmanagement; op een eenvoudige wijze plan je evenementen en webinars. Met de juiste tools werf je deelnemers en volg je deze geautomatiseerd op vanuit Dynamics 365 Marketing.
  • Verhoog conversie met leadscoring; door je klantreizen slim in te richten, kun je geautomatiseerde leadscoring toepassen. Zo weet je precies wanneer je de lead voldoende “bewerkt” hebt, zodat sales hier verder mee aan de slag kan.
  • AI gepersonaliseerde klantervaringen; Gebruik AI-aanbevelingen voor contentideeën, zoals, aanbiedingen, afbeeldingen of video’s. Daarbij word je geholpen om verbeteringen door te voeren o.b.v. A/B-testing, waarbij belangrijke inzichten overzichtelijk aangeboden worden in dashboards.

Dynamics 365 Marketing maakt deel uit van het Dynamics 365 platform en werkt nauw samen met andere software. Denk hierbij aan de samenwerkingsproducten zoals Office 365 en kan je Customer Voice verweven in je klantreizen, om automatisch enquêtes te versturen. Alle marketing data kun je eenvoudig analyseren met bijvoorbeeld Power BI.

YOU GAC
Growing Together