"We kunnen nu live zien waar al onze producten staan en onze pickfouten zijn met 20% afgenomen."
SCENTS, exclusief distributeur van geurmerken als Yankee Candle, WoodWick en Millefiori Milano, bedient ruim 1600 retailers in de Benelux. In deze referentievideo ontdek je hoe zij samen met GAC Business Solutions de overstap maakten naar een toekomstbestendig ERP-landschap op basis van Microsoft Dynamics 365 , compleet met slimme WMS-integratie en krachtige CRM-oplossingen. Benieuwd hoe dat uitpakte? Bekijk de video en hoor het verhaal direct van SCENTS zelf.
“Microsoft raadde GAC aan en voor SCENTS bleek dat dé juiste keuze.”
SCENTS kwam bij GAC terecht omdat de behoeften en ambities van het bedrijf niet langer aansloten bij de mogelijkheden van het bestaande ERP-systeem. Remon Schaar, logistiek manager bij SCENTS, vertelt: “We kozen voor GAC als partner omdat het contact direct heel soepel en gestructureerd verliep. Ik denk dat daar ook de Brabantse nuchterheid in zit, die ervoor zorgde dat we meteen een goede klik hadden.”
De uitdaging
Vincent Engels, operationeel manager bij SCENTS, legt uit waar de grootste uitdagingen vóór de implementatie van Trade365 lagen: “Met name in het magazijn en op het gebied van klantenservice. In het magazijn waren we echt op zoek naar een degelijke WMS-oplossing. En als je kijkt naar klantgerichtheid, dan moet je denken aan onze website. Die is nu ontzettend veel sneller en zorgt ervoor dat klanten al hun informatie terug kunnen vinden, zoals openstaande facturen en eerdere bestellingen.”
SCENTS had vooraf een duidelijke vereistenlijst opgesteld waaraan het nieuwe systeem moest voldoen. Andere wensen golden als ‘nice to haves’. Op elk van de eisen kon GAC direct reageren met: “Dat kunnen wij regelen voor jullie!”
Het implementatietraject
De samenwerking met GAC tijdens de implementatie werd als zeer waardevol ervaren. Vooral vanwege de structuur die GAC aanbracht in het hele traject, én het advies om gefaseerd te werken; eerst het ERP, dan het CRM en vervolgens de overige onderdelen. Uiteindelijk bleek die aanpak essentieel.
Resultaten
Door de implementatie van Business Central in combinatie met Trade365 en CE Sales heeft SCENTS een situatie gecreëerd waarin de binnendienst en buitendienst effectiever samenwerken. Door verbeteringen in het voorraadbeheer zijn fouten met 20% afgenomen. Daarnaast wordt via een geïntegreerde webportal een betere en snellere klantenservice gerealiseerd. Aangezien al het klantcontact op één centrale plek wordt opgeslagen, zijn alle medewerkers altijd op de hoogte.In GAC ziet SCENTS een toekomstbestendige softwarepartner. SCENTS is nog niet klaar met doorgroeien, en GAC ook niet — zeker met het oog op de AI-mogelijkheden die GAC tegenwoordig al biedt, waar SCENTS als bedrijf ook graag gebruik van wil gaan maken. SCENTS wil het merkaanbod in de toekomst nog verder uitbreiden om daarmee een nog grotere speler te worden op de home-fragrance-markt.
"Dat kan, door de stabiele basis die we hebben gelegd met de nieuwe software van GAC."
Wil je meer weten over Trade365? Lees dan hier verder.
Martijn denkt graag met je mee!
