'Van NAV4 naar Business Central 14'

In het kort..
Organisatie
Primasta
Software oplossingen
Business Central
Aantal gebruikers
5
Branche
Productie - Potgrond en substraten

Primasta en GAC go way back. Al jaren is deze specialist op het gebied van potgrond en substraten klant bij GAC. Zij leveren aan de sierteelt, de zachtfruitsector en de retail. Lange tijd werkten ze met NAV4, zo’n 14 jaar. “In terminologie van bedrijven als GAC is dat een eeuwigheid,” vertelt Jos Swinkels, directeur van Primasta. “Het pakket voldeed nog prima, maar we wisten: het kan makkelijker.”

“De kans deed zich nu voor om de boel te refreshen en wat lucht te creëren, zodat we flink wat jaren vooruit kunnen,” vervolgt Swinkels. “We hebben NAV altijd een goed en flexibel systeem gevonden en de samenwerking met GAC als prettig ervaren. De keren dat we contact hadden stonden ze paraat om een probleem op te lossen. We wisten dat het na zoveel jaar tijd was voor vernieuwing. Daarom hebben we de stap gezet, wederom via GAC.”

Business Central 14 met focus op standaard

Naar aanleiding van een quickscan heeft GAC de urgentie duidelijk gemaakt van Business Central 14. Primasta kon instappen op het Dynamics Platform. “Het is prettig te weten dat deze oplossing toekomstbestendig is, en extra functionaliteit heeft. De implementatie is inmiddels begonnen. “Je kunt er niet omheen dat je soms onverwachte dingen tegenkomt, waarvoor een oplossing moet komen. Maar we hebben vertrouwen in de consultant van GAC. Hij kent Business Central 14 door en door en leert onze werkwijze kennen. Zo kan hij de juiste vertaalslag maken. We hebben natuurlijk ervaring met het oude NAV, en in die zin met de manier van denken en inrichten van Navision, dus ik ben benieuwd of we erg moeten wennen. We gaan het zien, maar ik heb er vertrouwen in.”

Werken in de cloud

Daar waar GAC en Microsoft zich focussen op 100% cloudoplossingen, is dit voor Primasta nog toekomstmuziek. “Ik ben er geen voorstander van om alles in de cloud te stoppen. Je maakt je afhankelijk van externe partijen. Vooralsnog vind ik het prettiger om een fysieke server in huis te hebben en maximale flexibiliteit te behouden. Flexibiliteit was het sterke punt van Navision en hiermee behouden we dat nog een stuk. Voorlopig zal dat zo blijven, dit werkt voor ons goed.” Mocht Primasta in de toekomst toch overstappen naar de cloud, dan is die stap in elk geval eenvoudiger te maken door de upgrade naar Business Central.

Susan helpt je op weg

Weten wat er voor jouw bedrijf mogelijk is?

YOU GAC
Growing Together