'Stap voor stap over naar de Modern Lifecycle'

In het kort..
Organisatie
Eureco Pharma
Software oplossingen
Business Central, Probatch
Aantal gebruikers
45
Branche
Groothandel - Geneesmiddelendistributie

Eureco Pharma is een vooruitstrevende geneesmiddelendistributeur die tegen betaalbare prijzen geneesmiddelen levert en beschikbaar maakt voor de Nederlandse markt. Dit doen zij door het samenbrengen van vraag en aanbod in Europa door middel van (parallel) import en het registreren van receptgeneesmiddelen. Al langer zijn zij klant bij GAC. Na in 2016 Dynamics NAV te hebben geïmplementeerd zitten zij nu in de implementatiefase van Business Central 14.

De keuze voor Dynamics NAV (2016) was destijds helder: Eureco Pharma wilde een goede basis neerzetten om hun bedrijfsprocessen te automatiseren. Omdat die basis dient te blijven, hebben ze ditmaal gekozen voor een upgrade naar Business Central 14. “Zo kunnen we de overgang naar de cloudvariant stap voor stap zetten. Dit is echt een tussenstap” legt Jan de Kreij uit, CEO bij Eureco Pharma.

Ervaring in de industrie en een specifieke branche-oplossing
“GAC’s ervaring in de pharmaceutische industrie en de goede aansluiting van de branche-oplossing Yaveon Probatch is de reden dat we destijds met GAC in zee zijn gegaan,” vervolgt hij. “Met deze oplossing kunnen we onze processen optimaliseren en ondersteunen, zoals batchregistratie en inspectieorders. Daarnaast was ik enthousiast over de mogelijkheden van NAV: een systeem waar je lang mee vooruit kunt. Voor ons was het een logische keuze om voor deze upgrade wederom met GAC samen te werken. Samen kijken we hoe de processen lopen en waar (organisationele) veranderingen zijn doorgevoerd. Zo kan GAC de inrichting hier goed op aansluiten. Maar het is deze keer niet zo spannend, wat dat betreft is dit geen sexy overgang.”

Goede planning en dito communicatie
“Op 1 januari moet alles live staan. Ik zie nog geen paniek in de ogen van de projectcoördinator; dat is meestal mijn graadmeter”, grapt Jan. “Binnenkort gaan we testen en aansluitend valideren. Dan is het in december vullen van het systeem met alle data en kunnen we dit eind december afronden om zo op 2 januari ermee te kunnen gaan werken. Ik ben blij dat de planning zo goed loopt, dat afspraken worden nagekomen. Er is wekelijks overleg over waar we staan, waar we meer gas op moet geven dan wel op moeten bijsturen. De communicatie is goed; het projectmanagement ook. Ik ben tevreden.”

Afstappen van maatwerk
“De komende jaren willen we af van het maatwerk. We zullen volledig gaan werken met de basis die wordt geleverd,” vervolgt Jan. “Al het maatwerk wordt nu nog meegenomen en in de nieuwe software geïnstalleerd. In de toekomst willen we zo dicht mogelijk bij de standaard zitten. Maatwerk is niet alleen kostbaar, maar ook foutgevoelig.”

Op naar 100% cloudoplossingen
“Naar verwachtingen werken we in 2024/2025 volledig in de cloud. Groot voordeel is dat je altijd bij bent en nooit meer achterloopt. Prettig ook dat je straks niet meer te maken hebt met grote overgangen zoals we die nu nog hebben. In de toekomst is er iedere zes maanden een nieuwe versie en weet je precies wat er gaat gebeuren. Daar moet je natuurlijk wel je processen op inrichten. Dat gaat zeker voor uitdagingen zorgen, toch zie ik vooral voordelen.”

Susan helpt je op weg

Weten wat er voor jouw bedrijf mogelijk is?

YOU GAC
Growing Together