Heeft jouw bedrijf te maken producten die geserviced moeten worden in het veld of waar je wellicht vanuit je werklocatie service op uitvoert? En maak je al dan niet aanvullend gebruik van servicecontracten bij je klanten? Dan is de servicefunctionaliteit van Dynamics 365 Business Central een uitkomst.

Het voortdurend kunnen bieden van de juiste service aan klanten vormt een belangrijk aspect in het behalen van een hoge klanttevredenheid en klantloyaliteit. Het beheren van serviceopdrachten en bijhouden wanneer service nodig is, kan heel wat voeten in de aarde hebben. Dynamics 365 Business Central heeft een aantal handige hulpmiddelen waarmee dit proces versimpeld wordt.

Het voortdurend kunnen bieden van service aan klanten vormt een belangrijk onderdeel van de activiteiten van elke onderneming en kan de bron vormen van klanttevredenheid en -loyaliteit, en van inkomsten. Het beheren en bijhouden van services kan heel wat voeten in de aarde hebben, maar Business Central biedt je een reeks hulpmiddelen waarmee dit gemakkelijker wordt. Deze hulpmiddelen ondersteunen de servicewerkzaamheden op locatie en kunnen worden toegepast in een groot aantal verschillende bedrijfsscenario’s.

Dankzij de servicemodule kun je eenvoudig al de juiste servicemonteur toekennen aan de opdracht. Je verwerkt prijsopgaven, orders en facturen en je krijgt volledig inzicht in de reparatieonderdelen en voorraden daarvan.

Een overzicht van enkele belangrijke functionaliteiten op het gebied van service:

  • Beheer serviceartikelen waarmee ieder artikel wat bij je klant staat uniek is. Het serviceartikel wordt normaliter geserviced waarbij je volledig inzicht krijg in de servicehistorie van huidige en vervangen componenten.
  • Verwerk garantietermijnen en maak afspraken over door te belasten kosten voor artikelen en arbeid binnen de garantietermijn.
  • Lever service aan je klanten middels serviceorders. Genereer serviceopdrachten reactief na een belletje van de klant, of plan proactief onderhoud op basis van afspraken uit je servicecontract.
  • Houd overzicht dankzij service order statussen en herstelstatussen.
  • Eenvoudig overzicht van te plannen en geplande opdrachten.
  • Koppel de juiste persoon aan de opdracht door gebruik te maken van bekwaamheden en serviceregio’s waarbinnen buitendienst medewerkers actief zijn.
  • Leg contractuele afspraken vast in servicecontracten. Borg afspraken over prijzen en kortingen voor eventuele diensten en componenten die verbruikt worden. Bepaal naar wens de serviceperiode voor het onderhoud en de bijbehorende vergoeding en factuurperiode.
  • Genereer automatisch opdrachten voor onderhoud conform het servicecontract.
  • Werk naar wens met serviceoffertes en contractoffertes.
  • Troubleshooting functionaliteit, om veel voorkomende problemen snel op te lossen.
  • Beheer en volg uitleenartikelen.
!
Webinar
Benieuwd hoe deze functie in praktijk werkt? Bekijk snel het actuele aanbod webinars, waarin we je de mogelijkheden tonen van onze oplossingen!Webinar overzicht
Charon helpt je graag verder!

Meer weten?

YOU GAC
Growing Together