Iedere organisatie heeft te maken met inkopen en uiteraard kun je dit proces perfect opvolgen binnen Dynamics 365 Business Central. Afhankelijk van het type organisatie ga je eventueel aan de slag met inkoopoffertes en/of inkooporders, of begin je direct vanuit de inkoopfactuur. Al je kosten en goederenleveranciers kun je borgen binnen het ERP en gebruiken in het inkoopproces.

Dankzij slimme inkoopvoorstellen kun je automatisch adviezen laten genereren, van de in te kopen producten of diensten. Hierbij zal er rekening gehouden worden met de vraag die uitstaat in verkoop, alsook het eventueel toegepaste bestelbeleid op artikelen. Vanuit dit voorstel kun je zo eenvoudig meerdere inkooporders genereren en versturen naar je leveranciers.

De inkooporderbevestiging kun je eenvoudig digitaal vanuit Business Central versturen. Wanneer je digitale berichten wenst uit te wisselen met leveranciers (zoals EDI), kun je aanvullend het integratieplatform van GAC gebruiken.

Inkoopfacturen kunnen handmatig verwerkt worden, maar het is ook mogelijk om gebruik te maken van OCR waarbij de inkomende facturen gescand en herkend worden. Middels Document Capture kun je vervolgens eenvoudig je ontvangstregels matchen en de goedkeuringsstroom starten.

Een overzicht van enkele belangrijke functionaliteiten op het gebied van inkoop:

  • Registreer alle relevante informatie van je leveranciers en koppel alternatieve leveranciers aan je producten.
  • Volledig inkooporderbeheer en verwerking van inkoopretouren.
  • Gebruik wanneer nodig inkoopoffertes, om prijzen op te vragen en automatisch te verwerken in het ERP.
  • Verwerk snel en efficiënt kosten en goederen. Automatiseer het proces door inkoopfactuurscanning toe te voegen met Document Capture.
  • Registreer benodigde vooruitbetalingen.
  • Uitgebreide mogelijkheden om inkoopprijslijsten en kortingsafspraken vast te leggen.
  • Borg contractuele afspraken omtrent afnameverplichting en bijbehorende prijzen met leveranciers in de vorm van raamcontracten.
  • Bepaal voor je artikelen een bestelbeleid om de juiste behoefte te berekenen in het inkoopadvies.
  • Maak gebruik van inkoopvoorstellen om de behoefte voor inkooporders te plannen.
  • Maak gebruik van een leverancierscatalogus, om eenvoudig producten te gebruiken in het verkoopproces die niet vast in het assortiment zijn opgenomen.
  • Alle documenten die uitgewisseld worden met de leverancier kunnen eenvoudig opgezet worden in Word, dankzij de Microsoft 365 integratie.
  • Maak gebruik van digitale goedkeuringsstromen.
!
Webinar
Benieuwd hoe deze functie in praktijk werkt? Bekijk snel het actuele aanbod webinars, waarin we je de mogelijkheden tonen van onze oplossingen!Webinar overzicht
Susan helpt je graag verder!

Meer weten?

YOU GAC
Growing Together