Een goede orderinvoer moet leiden tot een juiste facturatie. Een declaratie moet kloppen, zodat er geen afkeur is en betalingen meteen worden gedaan. Het orderinvoer proces -met alle regels die er zijn- is complex, maar wordt vanuit Medical365 goed ondersteund. Het factuurvoorstel zorgt vervolgens voor het periodiek factureren van geleverde orders; in het bijzonder verzamel facturen voor zorgverzekeraars, gemeenten en zakelijke klanten. Tijdens dit proces worden veel controles uitgevoerd, orders afgesloten en boekingen gedaan.
Met behulp van de controlelijst in dit proces zijn eventuele foutmeldingen, vanwege bijvoorbeeld het ontbreken van een ZI-nummer bij een artikel of declaratiegroep code in de verkooporder, op voorhand zichtbaar. Deze foutmeldingen worden in een vaste tabel opgeslagen en kunnen later worden geraadpleegd. Hiermee is het mogelijk de facturatie van te voren te plannen, met verschillende filters en deze actie in de nacht uit te (laten) voeren. Vanuit het factuurvoorstel worden geboekte facturen gemaakt die vervolgens gedeclareerd kunnen worden.
Belangrijkste voordelen en kenmerken van deze functionaliteit:
- Maak gebruik van de controlelijst om eventuele fouten in het proces te signaleren zodat je op het juiste moment kan declareren.
- Verwerk eenvoudig handmatig of in batch(es) alle verkooporders met de status “Afgeleverd”.
- Facturatie plannen voor verschillende instellingen zoals ‘per groep zorgverzekeraars’, ‘maand run zakelijk’ en in de nacht uit te (laten) voeren.