DATUM
24/03/2022
TIJD
16:00 - 16:45
PLATFORM
Microsoft Teams
Terug naar evenementen overzicht

Één van de grootste uitdagingen waarmee je als groothandel te maken hebt, is het omgaan met veranderingen in de wereld. Veranderingen die vaak onverwacht komen en waar je bovendien geen invloed op hebt.

Zo zijn de containerprijzen sinds corona in hoog tempo gestegen. Hoeveel impact heeft dit gehad op de marges die je als groothandel weet te maken?

Daarnaast was er de blokkade in het Suez kanaal die voor een enorm aantal vertragingen heeft gezorgd. Hoeveel leveringen voor jouw groothandel werden hier direct of indirect door vertraagd? En hoe gaat jouw organisatie om met een dergelijke vertraging, ben je in staat om je klanten snel en eenvoudig te informeren over leveringen?

De oorlog in Oekraïne is het volgende extreme voorbeeld dat flinke gevolgen heeft voor de economie. De kostprijs van veel artikelen gaat stijgen, dat staat inmiddels wel vast. Veel organisaties zullen overwegen om producten en grondstoffen bij andere leveranciers te halen. Zijn de huidige systemen binnen je organisatie geschikt om hier creatief mee om te gaan?

Zelfs minder extreme voorbeelden, zoals de inflatie die hoger is dan vooraf gedacht, kan grote gevolgen hebben voor een groothandel.  Hoe speel jij in je forecasts in op een dalende koopkracht? Stuur jij je inkoopplanning slim aan om niet onnodig hoge voorraden te krijgen?

Iedere organisatie heeft hier in de afgelopen twee jaar in meer of mindere mate mee te maken gehad. De juiste bedrijfssoftware kan je helpen om toch winstgevend te blijven in turbulente tijden. Het zorgt voor grip op je marges, de mogelijkheid om klanten tijdig te informeren en het biedt de juiste ondersteuning om je forecast dynamisch op te nemen in je inkoopplanning. Dit laten we je graag zien in het webinar op 24 maart. Schrijf je in om te zien hoe bedrijfssoftware jouw organisatie kan ondersteunen.

Hoe houd je grip op je marges? Hoe kun jij tijdig je klanten informeren over te late leveringen? En hoe dynamisch weet jij je forecast op te nemen in je inkoopplanning? Deze vragen gaan we beantwoorden in dit webinar, dus schrijf je snel wanneer je wilt weten hoe de juiste software hier een bijdrage aan kan leveren.

16.00 16.05
Introductie
16.05 16.40
Praktijkvoorbeelden uit de huidige turbulente tijd
16.40 16.45
Q&A
GEMIST? LAAT JE GEGEVENS ACHTER EN WE STUREN JE DE OPNAME TOE
Charon Konings

GAC Business Solutions

Charon vervult binnen GAC de rol business consultant en is specialist op het gebied van Business Central en het Dynamics 365 Power Platform. Met creativiteit en gedrevenheid weet hij elke business doelstelling in te vullen met een oplossing binnen het Dynamics 365 platform. Zijn demo’s en webinars zijn een inspiratiebron voor de mogelijkheden van het platform.

Martijn van Laarhoven

GAC Business Solutions

Martijn vervult binnen GAC de rol van sales professional en werkt dagelijks met de oplossingen die GAC kan bieden. Hij is binnen GAC voor onze (toekomstige) klanten het aanspreekpunt voor het CRM vakgebied. Tijdens demo’s en webinars deelt Martijn zijn kennis uit de praktijk.

YOU GAC
Growing Together