Geplaatst op
08/10/2021
Leestijd
3 min leestijd
Categorie
CRM

Microsoft voorziet haar bedrijfsapplicaties op het Dynamics 365 platform twee keer per jaar van een grote nieuwe update. De tijd van spannende upgrade trajecten is voorbij, want met de CRM software in de cloud is een update zo uitgevoerd. Tussen oktober 2021 en maart 2022 komen gefaseerd nieuwe mogelijkheden beschikbaar in Dynamics 365 Sales, het toonaangevende CRM systeem van Microsoft.

Focusgebieden

Voor de 2021 – wave 2 release heeft Microsoft zich gericht op een aantal focusgebieden. In deze blog lichten we er een aantal uit:

  1. Verbeterde samenwerking met Teams
  2. Efficiënter managen van de pijplijn
  3. Verbeterde integratie met LinkedIn
  4. Nieuwe versie van de mobile app

Naadloze integratie met Teams

Teams is niet meer weg te denken in het merendeel van de organisaties. Ook nu we langzaam in de nadagen van het Corona tijdperk terechtkomen, blijkt dat Teams een onmisbare tool blijft.

Teams was al volledig geïntegreerd in Dynamics 365 Sales doordat je vanuit accounts en verkoopkansen met één druk op de knop een Teams kanaal kon aanmaken waar je kan samenwerken. Dankzij onderstaande functionaliteiten kun je als organisatie de samenwerking naar een hoger plan trekken:

  • Een belknop in Dynamics 365 Sales om direct een Teams meeting te starten
  • Automatische transcripties van Teams meetings
  • Notities maken tijdens Teams meetings die automatisch verschijnen bij de verkoopkans in Dynamics 365 Sales
  • Dynamics 365 Sales meldingen in Teams
  • Makkelijk updaten en delen van Dynamics 36 Sales records in je Teams meeting of chat

Op zoek naar een volledig overzicht van de nieuwe functionaliteiten binnen dit focusgebied? Volg dan deze link.

Deal manager

Sales medewerkers zijn vaak bezig met verschillende trajecten, groot of klein, simpel of complex. Overzicht is belangrijk. Daarom introduceert Microsoft de Deal manager.

Dit is een verbeterde werkruimte voor salesmedewerkers waar verkoopkansen per segment in omvang worden getoond. Elke verkoopkans wordt weergegeven in de vorm van een cirkel waarbij de grootte wordt bepaald door de omzetwaarde en potentie. Door te klikken op de cirkel ziet de salesmedewerker direct alle informatie over de deal. Op deze manier kan snel worden bepaald aan welke deal de kostbare tijd wordt gespendeerd.

microsoft deal manager

Deze release geeft sales medewerkers een volledig aanpasbare werkruimte waarin alle verkoopkansen kunnen worden beheerd.

Social selling

Sinds LinkedIn eigendom is van Microsoft, integreert het zakelijk platform steeds meer in de bedrijfsapplicaties van Microsoft. Salesteams gebruiken tegenwoordig in grote mate de social selling mogelijkheden van LinkedIn Sales Navigator. Deze betaalde licentie van LinkedIn integreert in deze release nog meer met Dynamics 365 Sales.

Als CRM gebruiker heb je nu de mogelijkheid om vanuit een account of contactpersoon een InMail te sturen, een connectieverzoek te doen of een introductie te vragen. Daarmee brengt Microsoft nog meer social selling mogelijkheden naar het CRM systeem.

Mobile CRM

De mobiele app voor Dynamics 365 Sales heeft een flinke facelift gehad. Het is nu nog makkelijker om data te bewerken, te werken met spraakberichten en om afspraken te bekijken in een agenda look-and-view. Ook de nieuwe in-app notificaties zijn makkelijk.

Deelnemen aan een Teams gesprek kan direct vanuit de app en na het afsluiten van het gesprek wordt automatisch een activiteit aangemaakt. Vastleggen van waardevolle informatie wordt zo wel heel makkelijk.

Op zoek naar een volledig overzicht van de nieuwe functionaliteiten binnen dit focusgebied? Volg deze link.

De komende maanden komen de genoemde functionaliteiten beschikbaar in het Dynamics 365 platform. Wil je een overzicht van alle nieuwe functionaliteiten? Check dan de Microsoft site.

YOU GAC
Growing Together