Geplaatst op
18/10/2021
Leestijd
4 min leestijd
Categorie
Business Central

Trade365: What’s new in release wave 2 – 2021

Het is weer oktober, dat betekent dat Microsoft haar tweejaarlijkse major release doorvoert voor onder andere Microsoft Dynamics 365 Business Central. Ook de oplossingen van GAC Business Solutions lopen in dit tempo mee, dus staan we in dit blog stil bij de belangrijkste noviteiten die Trade365 vanaf 1 oktober tot zijn beschikking heeft.

Order Planbord zorgt voor maximale grip op de supply chain

Om maar gelijk met een interessante nieuwe feature te beginnen, zijnde het order planbord. Deze module gaat je maximaal inzicht geven in hetgeen er gebeurt in de supply chain. Het order planbord brengt continu vraag en aanbod in kaart en maakt voor jou op een eenvoudige wijze inzichtelijk wat de mutaties zijn aan één van beide kanten.

Laten we eens een concreet voorbeeld beetpakken. Jij verkoopt je artikelen niet alleen uit voorraad, maar werkt ook met back orders. Wellicht werk je wel met seizoensproducten en wordt je inkoop nog meer gestuurd door de vraag uit de markt. Op het moment dat een boot vertraging oploopt, zullen één of meerdere inkooporders later binnenkomen. Maar welke verkooporders kun je daardoor niet meer tijdig uitleveren? Het order planbord geeft je deze inzichten en geeft je daarnaast ook de tools om deze zogenaamde “knelpunten” direct op te lossen. Zo voer je in het order planbord, al dan niet in bulk, eenvoudig wijzigingen door naar de gerelateerde verkooporders en stuur je naar wens volledig geautomatiseerd een digitale herbevestiging naar de klant. Hierdoor ben jij volledig in control en worden je klanten blij als ze proactief geïnformeerd worden.

Vastleggen en toepassen van uitgebreide klant- en/of leveranciersopmerkingen

Met deze release wordt het mogelijk om klant- en/of leverancierspecifieke opmerkingen vast te leggen. Vastleggen alleen heb je natuurlijk niet zo veel aan, het wordt vooral interessant als je deze opmerkingen kan toepassen in het in- en verkoop proces. Dit is wat je gaat realiseren met de module klant- en leveranciersopmerkingen. Je maakt eenvoudig klant- of leveranciergerelateerde opmerkingen aan en je bepaalt zelf bij welke processen de opmerkingen getoond moeten worden. Bepaal of ze alleen getoond moeten worden, enkel in context van specifieke artikelen zijn of dat ze eventueel ook op documenten afgedrukt moeten worden.

Updates van bestaande functies in Trade365

Verder hebben we ook niet stil gezeten om onze bestaande functionaliteit nog beter te maken. Zo zijn er weer een groot aantal kleine en grotere verbeteringen doorgevoerd in onze software. Zo is bijvoorbeeld de speciale prijzen en kortingen module uitgebreid, met een echte promotie module. Het is vanaf nu mogelijk om mix & match promoties in te richten of om bijv. acties volgens het 2 halen 1 betalen principe in te richten.

De afgelopen release is het component optimaal bestelbeleid beschikbaar gekomen. Deze kan vanaf deze release ook gebruik gaan maken van SKU’s, waardoor je nog specifieker je planningsparameters kan laten bijwerken.

Maak je al gebruik van Trade365, dan krijg je automatisch deze nieuwe functionaliteit tot je beschikking. Bekijk hier welke modules in welke pakketten zitten, zo is het order planbord toegevoegd in de Enterprise pack. Maak je hier nog geen gebruik van, maar wil je wel gebruik maken van deze functionaliteit? Laat het ons weten, “upgraden” naar een hoger pakket is eenvoudiger dan je denkt!

Alle vernieuwingen in de praktijk ervaren? Bekijk dan onderstaande video, waarin we je kort de nieuwtjes laten zien.

YOU GAC
Growing Together