Geplaatst op
15/10/2020
Categorie
Algemeen

Auteur: Jaap Verbruggen

Hoe makkelijker de bediening, hoe tevredener de klant. Dat is niet alleen het bestaansrecht van webshops voor consumenten, maar ook voor die van retailers. Kinderwagenproducent Joolz heeft daarom in september haar twee webshops vernieuwd. De online winkels voor retailers in zowel de VS als Europa, zijn opnieuw opgebouwd en ingericht. Het aanbod is makkelijker te overzien en de informatie altijd juist.

Met een geoptimaliseerd self-service portaal voor onze retailers en een perfecte alignment qua look and feel met onze consumenten website, zetten we een volgende stap in de omni-channel benadering van onze markten.

Ralf Lesscher (Operations Director Joolz)

Webwinkel voorzien van betrouwbare informatie
GAC hielp Joolz met de implementatie van de nieuwe webshops. Precies de gegevens die klanten willen weten: levertijd, voorraad, prijs en kortingen zijn al bekend in het systeem. Als leverancier hou je uiteindelijk dit in je ERP-systeem goed bij. Waar het vaak mis gaat is dat de webshop en het ERP-systeem los van elkaar staan. Al weet je zelf nog zo goed wat je in huis hebt, de klant kan het online niet terugvinden.

Altijd de juiste voorraad, leverstatus en kortingen
Om te zorgen dat de webshop deze informatie bevat, en dat wat er staat ook klopt, heeft GAC de nieuwste versie van Sana Commerce geïmplementeerd. Joolz vertrouwt al jaren op de Sana software voor haar webshops en wil graag genieten van de allerlaatste ontwikkelingen en mogelijkheden.  Sana haalt alle gegevens direct uit Dynamics NAV. Wat de webshop vermeldt over voorraad, leverstatus en (klantspecifieke-)kortingen komt één-op-één overeen met wat er in het systeem is vastgelegd. Retailers kunnen daarom vertrouwen op de webshop.

Snel en slim problemen afhandelen
Het serviceniveau is hoog. Klanten kunnen in de winkel inloggen. Ze zien daar wat ze eerder besteld hebben, wanneer bestellingen geleverd worden en of er nog rekeningen open staan. Is er onverhoopt toch een probleem? Ook daar is aan gedacht. Door automatisch slimme vragen te stellen en gegevens te verzamelen, wordt een serviceverzoek direct van alle benodigde informatie voorzien. Het serviceteam hoeft niet meer naar gegevens te zoeken, maar kan zich volledig toeleggen op snel en betrouwbaar antwoorden.

Welke e-commerce strategie hanteert jouw organisatie?

Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

YOU GAC
Growing Together