Het logistiek proces optimaliseren

Verstuur meer orders met dezelfde mensen

Wanneer je online start of groeiende bent, is het noodzakelijk om je logistieke proces optimaal in te richten. Je wil geen onnodige tijd verliezen in het logistieke proces. Veel online retail bedrijven kiezen er vandaag de dag voor om deze processen uit te besteden aan een e-fulfilment partner. Maar daarnaast zijn er ook bedrijven die meer en meer processen zelf in handen willen houden, waaronder het logstieke inbound en outbound proces. Los van jouw situatie isTrade365 de oplossing die flexibel toepasbaar is voor beide type logistieke stromen. Het belangrijkste is dat je het logistieke proces stroomlijnt, om te allen tijde het pakketje op tijd bij de klant te leveren.

Stroomlijn je interne inbound en outbound logistiek

Een systeem dat past bij jouw logistieke processen

Wanneer je een eigen magazijn aan te sturen hebt, is het van belang dat je een systeem hebt dat past bij jouw logistieke processen. Het voordeel van Trade365 is dat de WMS functionaliteit op diverse manieren in te richten is zodat een fit nagenoeg altijd mogelijk is. Bij het inbound proces bepaal je hoe jij je goederen wenst te ontvangen en op te slaan in het magazijn. Door het kunnen verwerken van meer- en minderontvangsten is het mogelijk om snel ontvangsten te verwerken. Je kan eenvoudig individuen of teams aansturen bij het uitvoeren van de logistieke werkzaamheden. Daarbij zijn er veel voorkomende logistieke verfijningen beschikbaar in Trade365 om de logistiek te stroomlijnen. Bij het verwerken van de verzendingen kun je ervoor kiezen om order voor order te picken of verzamelorders te picken en slim toe te kennen aan logistieke medewerkers die in bepaalde gebieden in het magazijn actief zijn. Van groot tot klein magazijn, met Trade365 haal je een schaalbare oplossing in huis.

Automatiseer aanmeldingen van verzendingen bij vervoerders

Houd de klant op de hoogte van zijn orders

De consument wil steeds meer informatie sneller consumeren. Wanneer een bestelling wordt geplaatst, wil je de klant zo snel mogelijk op de hoogte brengen van updates op zijn order om eventuele vragen voor de helpdesk te voorkomen. Wanneer je verzendingen moet aanmelden bij een groot aantal vervoerders, kan het een bewerkelijke klus worden om enerzijds de orders op tijd de deur uit te krijgen en anderzijds snel de klant een update te geven met een track & trace code. Partijen als Transsmart vereenvoudigen dit proces voor je. Doordat zij ruim 400 vervoerders kunnen koppelen, hoef jij je niet druk te maken of het juiste verzendlabel wordt afgedrukt en de track & trace code beschikbaar is. Trade365 beschikt over een Transsmart connector, om uiteindelijk deze aanmelding volledig te automatiseren.

Stuur centraal je e-fulfilment partner aan

Neem je e-fulfilment partner mee in het hele proces

Heb jij de volledige logistieke afhandeling uitbesteed aan een e-fulfilment partner of ben je hierover na aan het denken? Geen probleem, met Trade365 ontsluit je deze partner eenvoudig door gebruik te maken van het integratieplatform. Wanneer de webshop bestelling in je backoffice applicatie binnenkomt, kan deze automatisch worden aangeboden aan je e-fulfilment partner om de verzending verder voor zijn rekening te nemen. Eventueel neem je de track & trace code verder mee in het proces, zodat je vanuit één centrale plek de notificaties richting je klant kan beheren.

Charon helpt je graag verder!

Meer weten?

YOU GAC
Growing Together