GAC Business Solutions

ABAB Accountants zet forse stappen op automatiseringsgebied

19 december, 2011 in Zakelijke dienstverlening Algemeen

ABAB is op het gebied van automatisering flink gegroeid sinds zij in 2000 kozen voor Microsoft Dynamics NAV en GAC. Vooral op het gebied van CRM, workflows, en digitalisering zijn forse stappen gezet. "Met ruim 700 medewerkers, diverse vestigingen en miljoenen dossiers, waren we gedwongen een krachtige, snelle en flexibele oplossing te bouwen. Dat is gelukt met Dynamics NAV, dat al 11 jaar staat als een huis, met als grootste toegevoegde waarde: verhoogde efficiency en geoptimaliseerde dienstverlening," aldus Frans van Loon, Manager ICT & Facilities bij ABAB.

Eerste stap met Microsoft Dynamics NAV
De eerste stap met Microsoft Dynamics NAV werd omstreeks 2000 gezet. Peter Bressers en Frans van Loon waren beiden betrokken bij het selectietraject. "Het ging ons met name om functionaliteit en technologische robuustheid," stelt Peter. "Een goed ERP-systeem vormt de ruggengraat van je bedrijf. Het pakket moest een complete set aan basisfunctionaliteiten bieden: CRM, urenverantwoording, planning, facturering en financieel."

Stabiel en schaalbaar
"Het moest een stabiel en schaalbaar systeem zijn, met een goede performance en dito flexibiliteit ofwel gemakkelijk te customizen. Maar wel betaalbaar. Toen we dat optelden dachten we eerst: 'Het zal moeilijk worden om een dergelijke oplossing te vinden'. Toch leek GAC ons zo’n flexibel systeem te kunnen bieden. Inclusief specifieke functionaliteit, in de vorm van zogenaamde add-ons voor accountancy. In de praktijk bleek Dynamics NAV van GAC al snel ‘state of the art’ te zijn voor onze branche. En elf jaar later is dat – dankzij voortdurende technologische vooruitgang – nog steeds het geval."

Functionele wensen vervuld met Dynamics NAV
"Het systeem ondersteunt onze volledige interne bedrijfsvoering," aldus Frans van Loon, Manager ICT & Facilities. "Als je hier vraagt wat men mist, kunnen ze waarschijnlijk niet veel opnoemen." Alle functionele aanpassingen worden door de IT-afdeling van ABAB gedaan, met onderst euning van een specialist van GAC. "In de loop der tijd hebben we grote optimalisatieslagen gemaakt, met name met drie grote interne projecten: CRM, elektronisch dossier en de klantenportal. Momenteel richten we onze aandacht met name op workflow oplossingen."

Deel dit bericht
Chat met ons