GAC Business Solutions

GAC zet met Smart Central 2016 spoor uit voor digitale transformatie

16 november, 2016 in Groothandel Productie Zakelijke dienstverlening Zorg en Welzijn Kinderopvang Algemeen Trade Online Sociale Werkvoorziening Opleidingen

Smart Central 2016 gemist? Wilt u de informatie van één van de presentaties terughalen? Op de Smart Central 2016 site vindt u video's, samenvattingen en meer informatie.

Op 10 november praatte GAC op Smart Central 2016 in Het Spoorwegmuseum in Utrecht klanten en partners bij over de digitale transformatie. GAC directeur Erik van Driel beet het spits af door slimmer werken als bestemming van die transformatie te duiden.Van groothandels- en productiebedrijven wordt gevraagd om extreem snel mee te gaan in nieuwe ontwikkelingen. GAC ondersteunt hierin met business solutions die af te nemen zijn op maat en mee kunnen groeien met de organisatie.

Gemene deler van moderne ICT-oplossingen is standaardisatie. Door waar mogelijk de standaard in te zetten en slim in te richten waar afgeweken moet worden, wordt het up-to-date houden van bedrijfssoftware eenvoudiger. Dat maakt het zowel financieel als praktisch aantrekkelijk om te blijven innoveren door mee te groeien met nieuwe ontwikkelingen. Dynamics 365 brengt Dynamics CRM, Dynamics NAV en Office 365 samen in één cloud-gebaseerde oplossing. Omdat cloud met de wensen van de organisatie meegroeit wordt Growing Together een fundamenteel aspect van de bedrijfssoftware.

Microsoft Dynamics NAV 2017 en Dynamics 365
GAC consultants Gilian Kleinveld en Edwin Drieszen presenteerden Microsoft Dynamics NAV 2017 en Dynamics 365. Hoewel cloud met Dynamics 365 de meeste aandacht lijkt te krijgen, blijft ook de ontwikkeling van on-premise software zoals Dynamics NAV 2017 actueel. Bij een praktijkdemonstratie van Dynamics 365 werd onder meer getoond hoe de complete bedrijfsadministratie vanuit de browser gevoerd kan worden. Binnen Dynamics NAV 2017 voert de verdere doorvoering van One Microsoft de boventoon. Wie in één applicatie werkt kan naadloos gegevens uit andere applicaties gebruiken.

Benut je tijd productiever door slimmer te werken
In een losse break-out sessie gaven Edwin en Gilian aandacht aan de inzet van innovatieve technologie in combinatie met een effectief businessmodel. GAC gebruikt slimmer werken scenario’s om technologie te verankeren in bestendige bedrijfsprocessen. In deze bijeenkomst werd getoond hoe vanuit een aanvraag via de e-mail een nieuwe klant aan te maken is, en vervolgens een complete order van offerte naar planning tot service uitgevoerd kan worden.

Gilian 600

Bedrijfsinformatie beschikbaar voor elke werknemer in uw bedrijf
Consultant Mignon Coenen liet zien hoe Power BI organisaties helpt om de gegevens in de ERP-software te ontsluiten. De hoeveelheid bedrijfsgegevens verdubbelt iedere twee jaar en met analyse van gegevens is het mogelijk om sneller en slimmer op de markt in te spelen. Medewerkers krijgen vanuit vooraf ingestelde dashboards direct inzicht in KPI’s. Achter de schermen kan Power BI gegevens uit een veelheid van databronnen combineren. De kracht schuilt in de eenvoud waarmee zelfs zeer complexe combinaties van gegevenssets te doorzoeken en te bevragen zijn.

Optimalisatie van uw e-commerce omgeving
Nederland is een voorloper als het om online winkelen gaat. Zeker in de B2B e-commerce zijn grote kansen te verzilveren. The DISTRIKT, Your World Online adviseert organisaties en helpt ze meer uit online marketing te halen. Eigenaar Kelly Jaspers liet in de presentatie ‘Optimalisatie van uw e-commerce omgeving’ verschillende mogelijkheden zien om de online zichtbaarheid te verhogen. 88 procent van alle klanten doet vooraf research via internet en bij 67 procent van alle online B2B aankopen wordt in het proces niet met een mens gepraat. Om op dergelijke trends in te spelen stelt The DISTRIKT een online marketingstrategie op waarmee de e-commerce omgeving van organisaties doorlopend geoptimaliseerd kan worden.

Meer business door efficiënt samen te werken in Dynamics CRM
Consultant Rob Kuijpers van GAC liet zien wat de mogelijkheden zijn die CRM biedt aan salesteams. De gemiddelde salesmanager wil weten waar zijn verkopers mee bezig zijn en welke verkoopkansen nog niet zijn opgepikt. Een CRM-systeem ontsluit deze informatie via dashboards en geeft zo direct inzicht in leads en verkoopkansen. Door gebruik te maken van Dynamics 365 wordt CRM onderdeel van een ecosysteem waarin alle tooling van de organisatie verbonden is. Medewerkers krijgen één centrale plek om gegevens te beheren, management krijgt mogelijkheden om inzicht op te doen en via Power BI is deze informatie te ontsluiten en te analyseren.

Solidus 600

Solidus Solutions: Internationaal samenwerken op één systeem
Voorlaatste spreker van de dag was Richard Houben, CEO van Solidus Solutions. Dit is de marktleider in Europa op het gebied van kartonnen verpakkingen. Richard vertelde hoe Solidus Solutions na een management buy-out uit besloot om naar Dynamics NAV over te stappen. Hiermee wordt het mogelijk om alle verkoopvestigingen en fabrieken in Europa samen te laten werken en zo schaalvoordeel maximaal te benutten. MetDynamics NAV kan bij orderontvangst direct in de fabrieken gepland worden op basis van beschikbare capaciteit. Dat voorkomt dat één fabriek stil staat terwijl in een andere uitzendkrachten moeten werken om aan de vraag te kunnen voldoen.

Knipoog naar de digitale transformatie
De dag werd afgesloten door cabaretier Pieter de Rijk die als Dr. Jens Müller een knipoog naar de digitale transformatie gaf. Vanzelfsprekend werd Smart Central 2016 afgerond met een informele borrel in het restaurant van Het Spoorwegmuseum.

Profiteer nog in 2016 van aantrekkelijke kortingen op NAV 2017 licenties
Tot het eind van dit jaar kunt u tegen aantrekkelijke kortingen NAV 2017 licenties aanschaffen. Bovendien informeren wij u graag over alle ‘ins en outs’ op het gebied van Dynamics CRM, Dynamics NAV, Office 365, Power BI en e-commerce. 

 

Smart Central 1  Smart Central 2

Deel dit bericht
Chat met ons