GAC Business Solutions

Eventverslag - Is uw bedrijf klaar voor de toekomst

5 juli, 2016 in Groothandel Productie Algemeen Events

Welke innovatieve middelen en processen zijn er om in te spelen op veranderende marktomstandigheden?  Op 23 juni hield GAC het klantevent ‘is uw bedrijf klaar voor de toekomst?’ Tijdens deze dag kwamen trends en ontwikkelingen voor groothandels aan bod en vertelden CCM en DO-IT over hun ervaringen als klant van GAC.

Commercieel directeur Arthur van Kooij opende de dag met een aantal kritische vragen waaronder ‘wat is uw onderscheidend vermogen en wat levert dat op voor uw klanten?’. Meerdere aanwezigen gaven aan daarmee bezig te zijn. Arthur gaf een overzicht van generieke trends voor groothandels waarbij procesoptimalisatie voor productie en slimmere marketing hoofdrollen spelen.

Een bestendige toekomststrategie opstellen
Mobiliteit en reageren op marktverstoring zijn volgens GAC business consultant Gilian Kleinveld essentiële onderdelen van een bestendige toekomststrategie. De grote invloed van nieuwe toetreders op bestaande markten blijkt onder meer uit de toetreding van Tesla op de automarkt en Airbnb in de hotelbranche. Ook de invloed van mobiliteit mag niet onderschat worden. Iedereen is overal bereikbaar en heeft via telefoon en tablet toegang tot internet. De grens tussen werk en privé vervaagt. In een vraag-antwoord gesprek met de aanwezigen besprak Gilian hoe zij met die veranderingen omgaan.

Klant Event Ggs 2016 180 4  Klant Event Ggs 2016 180 2  Klantendag Web 1802  Klant Event Ggs 2016 180 3

Laat Dynamics NAV groeien naar totaal productiviteitsplatform
De nieuwste versies van Microsoft Dynamics NAV, Office 365 inclusief Power BI en CRM Online sluiten naadloos op elkaar aan. GAC business consulant Edwin Drieszen presenteerde standaardoplossingen die elkaar aanvullen en versterken. Hij liet zien hoe een upgrade het Microsoft Dynamics NAV platform kan laten groeien. ERP is niet langer alleen onderdeel van de backoffice, maar een totaal productiviteitsplatform voor de hele organisatie.

Dynamics NAV 2016  verhoogt voorspelbaarheid en reduceert kostprijzen
CCM is al negen jaar klant van GAC en heeft dit voorjaar een her-implementatie uitgevoerd naar Microsoft Dynamics NAV 2016. Hiermee wil CCM de voorspelbaarheid verhogen, kostprijzen reduceren en het maximale uit de ERP-omgeving halen. Daarbij zijn onder meer de product lifecycle management en SharePoint als mogelijkheden benut. CCM koos voor GAC als partner vanwege de jarenlange samenwerking, de standaard oplossing Production+ en de specialistische ervaring. Na de her-implementatie gaat CCM zich richten op internationalisering en open samenwerking op basis van specialisatie.

Dit is het tijdperk van de klant
“Is uw front-office op orde?”, vroeg GAC business consultant Rob Kuijpers aan de zaal. Dit is het tijdperk van de klant. Die is veeleisend, goed geïnformeerd en wispelturig. Dat vraagt om bedrijven die meedenken over wat hun producten voor de klant betekenen en welke waarde ze toevoegen. Microsoft CRM ondersteunt dit proces onder meer met marketing op basis van de customer lifecycle en met up-to-date informatie die naadloos aansluit op Dynamics NAV en Office 365.

GAC implementeert met standaard software en minder maatwerk
DO-IT koos voor GAC om een upgrade van een oudere versie van Microsoft Dynamics NAV uit te voeren. De toonaangevende importeur en exporteur van gecertificeerde biologische ingrediënten werkt sinds 2005 met Dynamics NAV. IT-manager van DO-IT Jurrien Roossien noemde de behoefte om met standaard software te werken, minder maatwerk en inkoopfactuurscanning als redenen om voor de oplossing van GAC te kiezen. Op basis van de upgrade wil DO-IT invulling geven aan de informatiebehoefte van klanten, overheid en collega’s. Daarnaast spelen veilige toegang tot het systeem, mobiel werken, transparantie en true pricing belangrijke rollen.

Sparren met GAC consultants
De dag werd afgesloten met een borrel en netwerkmogelijkheden. GAC consultants waren aanwezig om één op één met de aanwezigen te sparren over mogelijkheden van het GAC productiviteitsplatform.

 

GAC houdt meerdere malen per jaar klantevents en kennissessies. Wilt u in de toekomst één van onze events bijwonen? Hou dan www.gac.nl in de gaten of schrijf u in voor de nieuwsbrief.

 

 

Deel dit bericht
Chat met ons