GAC Business Solutions

Mobile Service zowel online als offline in Production Plus

5 november, 2013 Marcel Nanning in Productie

Mobile Service wijst aangemaakte serviceopdrachten in Microsoft Dynamics NAV toe aan servicemonteurs via het grafisch planbord. Zo raakt u geen werkbonnen meer kwijt, wordt veel sneller gefactureerd en is er geen discussie meer over de factuur.

Serviceopdrachten direct afhandelen
De servicemonteur accepteert nieuwe opdrachten via zijn smartphone, tablet, netbook, laptop of ander mobile device. Serviceopdrachten zijn ook af te handelen als een servicemedewerker niet online is. Dat maakt Mobile Service inzetbaar op lokaties als ziekenhuizen, rond het Botlekgebied en andere locaties zonder UMTS- of GPRS-dekking. Zodra de medewerker weer verbinding heeft, worden de gegevens alsnog verwerkt.

Status serviceopdrachten inzichtelijk
De backoffice kan verschillende servicemonteurs toewijzen aan dezelfde serviceopdracht via het grafische planbord dat ook Service Level Agreements (SLA’s) volledig ondersteunt en toont. Bij planning van SLA-gerelateerde opdrachten wordt automatisch rekening gehouden met afgesproken deadlines. De status van verschillende serviceopdrachten is direct inzichtelijk omdat de opdracht op het grafische planbord een andere kleur krijgt als de monteur een statuswijziging doorgeeft.

De meest recente service informatie
Via zijn mobile device geeft de monteur zaken als de aanvang van een opdracht, gemaakte kosten, reistijd, onderdelen en uren in. Zijn scherm toont hem informatie zoals de route naar de klant, eerdere serviceopdrachten, de versie van het te vervangen artikel en reeds bekende foutcodes. Per regel is extra informatie over foutcodes en mogelijke oplossingen van het probleem beschikbaar. Waar nodig worden vervangende onderdelen gelijk gereserveerd of besteld. Mocht de monteur nog niet klaar zijn met zijn werkzaamheden, dan kan hij extra werk in laten plannen.

Digitaal tekenen
Na afronding van de serviceopdracht tekent de klant digitaal voor akkoord. De afgeronde serviceopdracht komt direct in de backoffice van Microsoft Dynamics NAV terecht waarna gefactureerd kan worden. Een afdruk van het akkoord van de klant verschijnt als bijlage bij de factuur. Eventuele garantieafhandeling wordt automatisch gecontroleerd. Hiermee beschikt u over volledige ondersteuning van uw servicemedewerkers vanuit Production+.

Deel dit bericht
Chat met ons