GAC Business Solutions

‘Voorraad in de Tijd’ geeft Tehava klanten inzicht in actuele voorraad en levertijd

2 december, 2014 in Groothandel

Tehava is groothandel en distributeur van de grootste merknamen op het gebied van wielersport. Klanten in de Benelux, Frankrijk, Duitsland en een select aantal andere landen kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week in de webwinkel terecht om onderdelen te bestellen. Tehava zorgt voor ondersteuning en biedt een optimale pre- en after-sales ervaring.

b2b e-commerce

Tehava werkt met Trade+ op basis van Microsoft Dynamics NAV en een business-to-business ecommerce platform van Sana. Om het bestelproces zo inzichtelijk mogelijk te maken is gekozen voor ‘Voorraad in de Tijd’ van GAC. Deze module bevat een voorraadindicator zodat het voor klanten direct duidelijk is welke onderdelen direct beschikbaar zijn. Tehava garandeert daarbij dat het alle bestellingen die voor vijf uur ’s middags geplaatst worden, nog dezelfde dag verwerkt.

Alternatieve producten & levertijden

Zijn producten niet op voorraad, dan kan de klant dankzij de module van GAC direct zien wat de levertijd is. Is deze te lang, dan biedt ‘Voorraad in de Tijd’ uitkomst. Voor ieder product kan de leverancier namelijk alternatieven instellen die de klant te zien krijgt als het gewenste product niet beschikbaar is. De beschikbaarheid van een artikel wordt in de winkelmand en bij de orderbevestiging getoond. Klanten krijgen vervolgens nog de keuze om de bestelling in delen te laten leveren, of te wachten tot een volledige levering mogelijk is.

Enthousiaste klanten

Klanten van Tehava hebben enthousiast gereageerd op de uitbreiding van de webshop met deze module. De functionaliteit geeft ze direct inzicht in de te verwachte levertijden. Dat maakt het makkelijker om verwachten correct af te stemmen en te plannen op de levering. Bij spoedopdrachten is het eenvoudiger om voor alternatieve onderdelen te kiezen.

www.tehava.nl

 

 

Deel dit bericht
Chat met ons